همزمان در سه گالری

به تماشای خیابان ولیعصر بنشینید

    کد خبر :391538

نمایشگاه «ولیعصر؛ پوشه اول» با محوریت خیابان ولیعصر، آثار ۱۷ عکاس را همزمان در سه گالری به نمایش درآورده است.

این نمایشگاه تا هفتم آبان همزمان در سه گالری «آریا»، «آتبین» و «ag» در حال برگزاری است. انتخاب این گالری‌ها به این علت بوده است که هر سه در راستای خیابان ولیعصر هستند.

رامیار منوچهر زاده ـ کیوریتور و سرپرست گروه این نمایشگاه ـ در بخشی از استیتمنت «ولیعصر پوشه اول» نوشته است:

« “ولیعصر؛ پوشه اول” نخستین ارائه‌ی هماهنگ از پروژه‌ای آموزشی و پژوهشی برای شناخت بهتر شهر تهران است. این پروژه، نگاهی متفاوت نسبت به «عکاسی» دارد و در جستجوی زبانی نو برای بیان و روایت پیچیدگی‌های شهری بر بستر ظرفیت‌ها و جذابیت‌های هنرهای تصویری است. چگونه می‌شود هنرمند را از دل درگیری خلاق با زندگی روزمره نسبت به رویدادها و فضاهای کلانشهری حساس کرد تا از درون خودش به تاریخ و جغرافیای شهر پل بزند و این تجربه را با دیگران سهیم شود؟»

او همچنین با بیان اینکه بستر آثار نمایشگاه خیابان ولیعصر است، به ایسنا می‌گوید: شاکله این نمایشگاه از یک فضای آموزشی می‌آید که از یک سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایش انجام شد و دی‌ماه آغاز شد. تا به امروز در دو ترم آموزشی ۱۷ نفر برای اینکار انتخاب شدند. در ترم اول افرادی که کارهایی را مرتبط با خیابان ولیعصر و مطالعات شهری انجام داده بودند نیز در کنار ما حضور داشتند.

منوچهرزاده ادامه می‌دهد: این افراد مجاز بودند با هر مدیوم و شکلی که به تصویر مرتبط باشد کار خود را در این زمینه انجام بدهند؛ بستر کار ما فاین‌آرت است و لزوما مستند نیست و آثار حالت چیدمانی و اینستالیشن دارد. اما بخشی از کار هم به مستند فضا برمی‌گردد.

این عکاس درباره انتخاب خیابان ولیعصر برای این پروژه اظهار می‌کند: خیابان ولیعصر یک قاعده و نسبتی با کل شهر دارد و تمامیت و بافت‌های مختلف تهران را نشان می‌دهد. این خیابان آنقدر جذابیت و عمومیت داشت که یک بار دیگر به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

کیوریتور این نمایشگاه همچنین درباره برگزاری این رویداد به شکل همزمان در سه گالری بیان می‌کند: به دلیل وسعت نگاه عکاسان حاضر در این مجموعه نخواستیم کار را محدود کنیم. از طرفی فکر کردیم این یک جشن است که باید تعداد بیشتری از گالری‌ها را دخیل کنیم.

به گزارش ایسنا، منوچهرزاده همچنین می‌گوید قرار است دو پروژه دیگر با نام «شریعتی؛ پوشه دوم» و « انقلاب ـ آزادی؛ پوشه سوم» نیز با محوریت خیابان‌های یاد شده، اجرایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید