گروه‌های جوان تئاتر حمایت نمی‌شوند

    کد خبر :391493

کارگردان نمایش «مرثیه‌ای برای آقای ع» که این روزها در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود با اشاره به نبود حمایت از گروه‌های جوان اظهار کرد که برای اجرای این اثر، خیلی اذیت شدند.

سمیرا آقایی بازیگر و کارگردان نمایش «مرثیه‌ای برای آقای ع» که این روزها در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است، درباره این اثر نمایشی به مهر گفت: نمایشنامه «مرثیه‌ای برای آقای ع» یک کاراکتر اصلی دارد که نویسنده و معلم است و به منظور پیشرفت از شهرستان به تهران می‌آید. وی در خانه‌ای قدیمی‌ در جنوب شهر تهران اقامت می‌کند؛ خانه ای که در آن چندین نفر دیگر زندگی می‌کنند و تحت تأثیر این افراد اتفاقاتی برای نویسنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه نمایش «مرثیه‌ای برای آقای ع» دارای ۴ شخصیت مرد و یک شخصیت زن است، افزود: مهدی حسینی، وحید حافظی، عقیل تقی‌زاده، سامان‌ هاشمی‌ و خودم در این نمایش بازی می‌کنیم.

آقایی درباره چرایی انتخاب خانه نمایش مهرگان برای اجرای نمایش «مرثیه‌ای برای آقای ع» توضیح داد: در ابتدا قرار بود که نمایش را شهریورماه و در تالار حافظ روی صحنه ببریم ولی بعد از بررسی‌هایی که انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که تالار حافظ مناسب اجرای ما نیست و خانه نمایش مهرگان فضای مناسب برای اجرای اثر را داشت.

کارگردان «مرثیه‌ای برای آقای ع» درباره شرایط اجرای این اثر نمایشی، تأکید کرد: وقتی کار را شروع کردیم خیلی اذیت شدیم. به دلیل بازبینی‌هایی که انجام شد فضای اجرای ما کاملا متفاوت تر از چیزی است که باید اجرا می‌شد. ما مجبور شدیم که فضای نمایش تغییر دهیم و فقط برای اینکه بازیگران بعد از مدت‌ها تمرین لطمه نخورند، راضی به اجرای نمایش با این شرایط شدم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه از گروه‌های جوان تئاتر هیچ حمایتی نمی‌شود، تصریح کرد: هیچ حمایتی از ما نشد و همه چیز بر عهده خودمان بود. خیلی جاها هم توقع داشتیم که از گروهی جوان حمایت شود ولی اینگونه نشد. این اولین تجربه کارگردانی من است و در همین اولین تجربه خیلی اذیت شدم. فکر نمی‌کردیم با وجود اینکه نمایشنامه چاپ شده و نمایشنامه‌خوانی هم شده برای اجرای اثر مشکلی وجود داشته باشد ولی به مشکل برخوردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید