نسل جدید فولکس‌واگن پاسات برای بازار چین معرفی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۹:۲۷
    کد خبر :391462

فولکس‌واگن رسماً نسل دوم سدان میان سایز پاسات را برای بازار چین معرفی کرده است. برخلاف نسل قبلی، پاسات جدید روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده و بزرگ‌تر از سلف خود شده است. این سدان جدید آلمانی هم‌اکنون 4.93 متر طول دارد که 6 سانتیمتر بیشتر از نسل قبلی و 16 سانتیمتر کشیده‌تر از نسخهٔ اروپایی پاسات است. پاسات جدید چینی‌ها همچنین 1.83 متر عرض و 1.47 متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2.87 متر است که 8 سانتیمتر از پاسات اروپایی بیشتر است.

در طراحی بیرونی این پاسات جدید نشانه‌هایی از مدل آرتئون و همین‌طور سدان فول سایز لوکس فیدئون دیده می‌شود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ بزرگ و کرومی جلو اشاره کرد. به‌طورکلی نسل جدید این خودرو در داخل و خارج به‌وضوح مدرن‌تر از نسل قبلی بوده و با توجه به اینکه برای چینی‌ها طراحی شده، فضای زیادی را برای سرنشینان عقب ارائه می‌کند.

در این پاسات چینی به‌صورت استاندارد چراغ‌های جلوی LED به همراه صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر 10.2 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده است. سایر تجهیزات استاندارد این خودرو نیز شامل تنظیم برقی صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد و سیستم کمک پارک می‌شود. گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها و تودوزی چرمی سوراخ‌دار هم ازجملهٔ تجهیزات قابل سفارش هستند.

نسل جدید پاسات در ابتدا با یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو در چین عرضه می‌شود که در دو سطح قدرت 185 اسب بخار و 220 اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی هردو نسخهٔ این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. بعدها اما فولکس‌واگن نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این ماشین را هم ارائه خواهد کرد که به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری بنزینی توربو و یک موتور الکتریکی مجهز است. مجموع خروجی این سیستم برابر با 210 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است.

نسل جدید پاسات همانند نسل قبلی توسط جوینت ونچر سایک-فولکس‌واگن در چین به تولید خواهد رسید. همچنین همانند نسل قبلی، به نظر می‌رسد نسل جدید نسخهٔ آمریکایی پاسات هم مشابه این نسخهٔ چینی باشد زیرا فولکس‌واگن اعلام کرده است که همین نسل جدید پاسات سال آینده در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد؛ اما برخلاف پاسات اروپایی، این نسخهٔ چینی صرفاً به‌صورت سدان تولید می‌شود و نسخهٔ استیشن ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید