طالبان افغانستان دیدار با نماینده آمریکا را تائید کرد

    کد خبر :391190

طالبان افغانستان امروز شنبه با انتشار بیانیه ای دیدار نمایندگان این گروه با نماینده آمریکا در قطر را تائید کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، طالبان افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نمایندگان این گروه دیروز جمعه در قطر با «زلمای خلیل زاد» نماینده آمریکا دیدار کرده اند.

بر اساس اعلام طالبان، هدف از این دیدار گفتگو در مورد راههای ممکن برای پایان جنگ در افغانستان بوده است.

این برای دومین بار طی چهار ماه گذشته است که مسئولان آمریکایی به طور مستقیم با نمایندگان گروه طالبان رو در رو می شوند.

بر اساس این گزارش محتوای دقیق گفتگوهای دوطرف هنوز به طور مشخص رسانه ای نشده است.

خلیل زاد که در حال حاضر نخستین سفر خود را به عنوان فرستاده ویژه انجام داده، تلاش دارد به هر نحو ممکن طالبان را به پای میز مذاکره با دولت مرکزی درافعانستان بکشد.

زلمای خلیل زاد در این ماموریت رسمی یازده روزه پس از سفر به افغانستان راهی پاکستان، امارات متحده عربی و قطر شد و قرار است در آخرین مرحله از سفر خود وارد عربستان سعودی شود.

دیدار فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با مسئولان گروه طالبان در دوحه در حالی رسانه ای شده است که وزارت امور خارجه آمریکا حاضر به اظهار نظر درباره آن نشده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است: ما نمی توانیم برپایی نشست های ویژه و محتوای گفتگوهای دیپلماتیک را تایید کنیم. خلیل زاد به عنوان نماینده ویژه آمریکا در جریان سفر خود برای دستیابی به راه حل صلح آمیز مناقشه داخلی در افغانستان دیدارهای متعددی را با طیف وسیعی از طرف ها انجام داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید