سخنان وزیر ارشاد درباره فرستادن گنجینه موزه به اروپا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم، موضوع ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به اروپا در مسیر کارشناسی معاونت حقوقی و کمیسیون سیاسی – امنیتی دولت قرار دارد.

سیدرضا صالحی امیری  درباره وضعیت ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به اروپا، اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که به لحاظ حقوقی در این زمینه وجود داشت، قرار شد این موضوع در کمیسیون حقوقی و سیاسی، امنیتی دولت به‌صورت دقیق‌تر بررسی شود و در نهایت، با تصمیم کارشناسی قوی‌تری به صحن دولت بیاید و کارشناسی شود.

او گفت: در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم، موضوع ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به اروپا در مسیر کارشناسی معاونت حقوقی و کمیسیون سیاسی – امنیتی دولت قرار دارد تا در نهایت به صحن دولت بیاید و کارشناسی شود.

وزیر ارشاد که ۲۷ فروردین‌ماه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در «باغ زیبا» صحبت می‌کرد، درباره سازمان صنفی نظام هنری نیز توضیح داد: یکی از سیاست‌های قطعی رییس‌جمهور در ابتدای شروع به کار دولت، توجه جدی به امر تولی‌گری و کاهش تصدی‌گری است. بنای ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که کل امور تصدی‌گری را به‌تدریج به صنف و نهادهای این حوزه واگذار کنیم.

صالحی امیری ادامه داد: ما تا به حال در این زمینه، قدم‌هایی را برداشته‌ایم، مثلا در حوزه کتاب، نمایشگاه کتاب را به صنف نشر واگذار کردیم. در حوزه سینما، بخشی از فعالیت‌های این حوزه را به خانه سینما و برنامه‌های حوزه موسیقی را به خانه موسیقی واگذار کردیم. در حوزه مطبوعات نیز طرح سازمان نظام رسانه‌ای در کمیسیون فرهنگی تصویب شده و در نوبت دولت است تا به مجلس برود. در حوزه هنر نیز با اصحاب هنر توافق کردیم تا سازمان نظام هنری را داشته باشیم.

وی اظهار کرد:‌ طرح پیش‌نویس این موضوع قرار است توسط خانه سینما، خانه موسیقی و خانه تئاتر آماده شود تا در کمیسیون فرهنگی دولت آن را تصویب کنیم و مراحل قانونی آن طی شود. آنچه ما در سال ۹۲ قول داده بودیم، امروز شاهد اجرای بخشی از آن‌ها هستیم.

وی تأکید کرد: سازمان نظام رسانه‌ای را پیش از دولت، به مجلس می‌فرستیم و سازمان نظام هنر را نیز حتما سعی می‌کنیم تا پایان دولت به مجلس بفرستیم.

صالحی امیری همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نیروی انتظامی برای برگزاری کنسرت‌ها، گفت: ما الان در حوزه اجرای صحنه‌ای، مشکل جدی نداریم. در مجموع و در سطح کشور، این امر جاری است. تقاضای من از اصحاب رسانه این است به این موضوع دامن زده نشود. موسیقی، بخشی از نیاز و هویت ایران است که در حال حاضر در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها نباید کاری کنند که این موضوع به یک مناقشه تبدیل شود. ما در مواردی که به مشکل برخورد کنیم، از طریق مذاکره آن را حل و فصل خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید