فدراسیون از طلبکاران حمایت کند

  • ورزشی
  • شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۲
    کد خبر :390987

کارشناس والیبال و سرمربی پیشین سایپا گفت: فدراسیون باید از طلبکاران باشگاه‌ها حمایت کند تا آنها بتوانند به حق خود برسند.

سی و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال از ۲۵ مهر ماه آغاز به کار خواهد کرد. تیم سایپا از جمله تیم‌هایی است که با بازیکنان و مربیان تسویه حساب نکرده است. طبق بند ۸- ۹ آیین نامه سازمان لیگ، تیمی که تسویه حساب نکرده باشد نمی‌تواند در مسابقات ثبت نام کند. محمد شعبان خمسه سرمربی فصل گذشته تیم سایپا از جمله افرادی است که هنوز با سایپا تسویه حساب نکرده است.

محمد شعبان خمسه در گفتگو بامهر، درباره وضعیت تسویه حسابش با باشگاه سایپا گفت: بخشی از قراردادم باقی مانده و این قول را به ما داده اند تا پایان هفته با بازیکنان و کادر فنی تسویه حساب کنند.

سرمربی پیشین سایپا در پاسخ به این سوال که از ۲۵ مهر رقابت ها آغاز می شود و در صورتی که تیم ها تسویه‌ حساب نکرده باشند حق حضور در لیگ را ندارد، آیا این طور است یا خیر؟ گفت: خیر این حساسیت بیشتر برای مطالبات فدراسیون از جمله ورودی رقابت ها و درصد قرار داد بازیکنان است و فکر نمی کنم تسویه حساب کادر فنی و بازیکنان مانع از حضور تیمی در رقابت‌های لیگ شود.

وی درباره اینکه در آیین نامه رقابت‌های لیگ ذکر شده است تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی باید صورت بگیرد، تصریح کرد: امیدوارم این اتفاق رخ دهد و این امر محقق شود اما هفته پیش به ما اعلام کردند بابت این قضیه جلوی حضور تیم در رقابت ها گرفته نمی شود و هر کسی طلبی دارد به فدراسیون شکایت خود را ارائه دهد تا کمیته انضباطی تشکیل شود. اگر اینطور که شما می گویید این اتفاق رخ دهد باعث خوشحالی است چرا که بازیکنانی که زحمت کشیده اند به حقشان می رسند. امیدوارم فدراسیون در این زمینه حمایت کند.

خمسه درباره ارزیابی اش از لیگ برتر در فصل جدید نیز گفت: رفتن تعدادی از بازیکنان به تیم های خارجی قطعا جذابیت و حساسیت لیگ را کمتر می کند اما از آنجایی که تیم های پرتماشاگر مانند گنبد و ارومیه همچنان در لیگ هستند این می تواند تنور لیگ را داغ نگه دارد اما نبود تعدادی از ستاره ها بر کیفیت لیگ اثرگذار خواهد بود. حضور جوانان باانگیزه می تواند این نوید را بدهد که لیگ پویا و خوبی داشته باشیم.

کارشناس والیبال درباره تعداد بالای تیم ها در لیگ برتر اظهار کرد: رویکرد فدراسیون والیبال این است که والیبال وسیع تر شود به همین دلیل از حضور تعداد بالای تیم‌ها استقبال می کند. تعداد بالای تیم‌ها می تواند موجب اشتغالزایی برای کادر فنی و بازیکنان شود و این ایده خوبی است اما به شرطی که در اواسط لیگ تیم ها کم نیاورند و اسپانسرها بتوانند هزینه ها را تا پایان مسابقات پرداخت کنند.

وی در ادامه افزود: ممکن است یک تیم شروع خوبی را در رقابت ها داشته باشد اما رفته رفته به دلیل پرداخت نشدن حقوق، انگیزه بازیکنان کاهش یافته و تیمی که در ابتدا فصل بازی های خوبی ارائه کرده پس از ۷ هفته و دریافت نکردن پول سرخورده شوند به همین دلیل نتیجه مسابقات را واگذار کرده و این می تواند در جابجا شدن ناعادلانه امتیازات تاثیر داشته باشد. امیدوارم تیم ها تا پایان رقابت ها از حمایت اسپانسرهای خود برخوردار باشند.

محمد خمسه در پایان با اشاره به عملکرد تیم ملی اظهار کرد: خوشبختانه تعدادی از بازیکنان آینده دار لژیونر شده اند و این می تواند تجربه خوبی را برای آنها به همراه داشته باشد همانطور که عبادی پور و سعید معروف از تجربیات خود استفاده و نگاه حرفه ای شان را تقویت کردند. از طرفی دیگر جوانانی که در ایران حضور دارند با نگاه به لژیونرها می توانند انگیزه خوبی به دست آورند تا آنها نیز روزی در این جایگاه قرار بگیرند. ممکن است رفتن تعدادی از ستاره ها در کوتاه مدت از نظر فنی به رقابت های لیگ آسیب برساند اما در بلند مدت با اتکا بر تجربیاتی که کسب کرده اند می توانند باعث تقویت تیم ملی، تیم های داخلی و همچنین انگیزه دار کردن بازیکنان جوان شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید