راه اندازی 30 پایگاه اورژانس هوایی و سه هزار پایگاه اورژانس زمینی در دولت یازدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی 30 پایگاه اورژانس هوایی و سه هزار پایگاه اورژانس زمینی در دولت یازدهم خبرداد و گفت: کارهای زیادی در حوزه سلامت طی دولت تدبیر و امید انجام شده و از جمله آن می توان به راه اندازی 21 هزار تخت بیمارستانی اشاره کرد.

دکتر سید حسن هاشمی روز شنبه در مراسم معرفی سامانه حامی ویژه بیماران متابولیک در انستیتو تغذیه افزود: طی این مدت بیش از 30 پایگاه اوژانس هوایی و 3 هزار پایگاه اورژانس زمینی راه اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم و ساماندهی خدمات برای بیماران متابولیکی و ای بی از دیگر خدمات دولت یازدهم در بخش سلامت به شمار می رود که صرفه جویی از محل برنامه ریزی این خدمات نصیب بیمه و وزارت بهداشت می شود.
وزیر بهداشت در خصوص پوشش بیمه ای بیماری های خاص گفت: مجلس شورای اسلامی تا کنون خدمات بیمه ای برای 4 بیماری خاص را قبول کرده است.
وزیر بهداشت گفت: اگر خدمات دهی در برهه های زمانی مقایسه شود هم آگاهی بخشی بوده و هم در تصمیم گیری ها نقش خواهد داشت و حداقل آن این می شود که برای دولت های بعد ، مطالبه ها مشخص می شود و برای افرادی نیز که این دولت را انتخاب کردند ، مایه آرامش خواهد شد.
هاشمی افزود: گفته می شود که بیماران نباید جز بیماری درد دیگری داشته باشند اما این مساله به ابزاری نیاز دارد و ابزار آن پیشگیری است. نباید در جامعه ناراحتی و بیماری تولید کنید؛ بیماری های اعصاب و روان تولید نکنیم.
وی اضافه کرد: بی انصافی است با اینکه خیلی داشته ها داریم اما خشم در جامعه تبلیغ می شود؛ نباید یاس را در جامعه تبلیغ کنیم .
وی تصریح کرد: برخی ها با کلمه رفاه مشکل دارند و فکر می کنند همه چیز باید مصیبت و رنج و درد باشد. رفاه با رمل و اسطرلاب به دست نمی آید بلکه باید برای آن هزینه کنیم.
وزیر بهداشت خطاب به منتقدین به گفته او بی انصاف، گفت: اگر با شخص من مشکل دارید چرا سیاه نمایی می کنید.
هاشمی افزود: رتبه ما در سلامت با توجه به پولی که اختصاص داده می شود بیش از 100 است .

** بیماری های متابولیک را تحت پوشش بیمه قرار دهید
مرادی پدر سه فرزند دچار بیماری های متابولیک نیز در این مراسم خواستار شناخته شدن این بیماری ها به عنوان بیماری های خاص شد و گفت: در سال 90 ، فرزندم به خاطر دسترسی نداشتن به دارو و تشخیص دیرهنگام جان خود را از دست داد ؛ اگر مدیران در آن زمان تصمیم درستی می گرفتند نه تنها فرزند من که بسیاری از کودکان دیگر اکنون نفس می کشیدند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که عرضه این داروها ادامه داشته باشد و بیماری های متابولیک تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد.
وی با اشاره به شغل خود -کارگر قراردادی- از هزینه مکمل ها و آزمایش های بیماری های متابولیک گلایه کرد و خواستار حمایت های بیشتری در این زمینه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید