رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد

ایجاد زمینه مناسب برای تعامل بیشتر با دیوان عدالت اداری

    کد خبر :390612

رئیس شورای عالی استان‌ها از ایجاد زمینه مناسب برای تعامل و همکاری میان شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری خبر داد.

مرتضی الویری در دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: جلسات کارشناسی با موضوع اختلاف نظرهای بین شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری برگزار شده است. در پنج بند این موارد را شناسایی کرده‌ایم و نسبت به حل آنها جلسات مجزایی را برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: این جلسات گام مهمی میان دو ساختار شورا و دیوان عدالت اداری برای برقراری تعامل بیشتر بوده است و تاکنون در برخی موارد به جمع‌بندی‌های روشنی رسیده‌ایم. به شکلی که درخصوص اخذ عوارض از پارکینگ‌ها، تعریف عوارض در حوزه تغییر کاربری‌ها، اخذ عوارض از تابلوهای تبلیغاتی و همچنین اخذ عوارض از ساختمان‌های رها شده و نیمه کاره نیز به جمع بندی‌های روشنی رسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، الویری ادامه داد: تعامل و همکاری مناسبی میان شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری در زمینه حل مشکلات ایجاد شده است. همچنین موضوع اخذ عوارض در شهرها مورد بررسی قرار گرفته و لایحه آن به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. لازم است سازوکاری تعریف شود تا نظرات دیوان عدالت اداری درخصوص مصوبات شورا پیش از ارسال به شورا مورد بررسی قرار گیرد و تاییدیه‌های لازم را دریافت کند تا در مراحل بعدی با اعتراض دیوان عدالت اداری مواجه نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید