مرسدس بنز S560e هیبریدی معرفی شد

  • خودرو
  • شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۹:۴۳
    کد خبر :390537

سدان پلاگین‌هیبریدی مرسدس S560e با ۴۷۶ اسب بخار قدرت و توانایی طی مسافت ۵۰ کیلومتر به‌صورت تمام الکتریکی، معرفی شد.

با معرفی کراس‌اور جدید EQC، مرسدس بنز با تمام سرعت در بازار خودروهای الکتریکی پیش می‌رود. در حال حاضر بخش عمده‌ای از محصولات برقی این شرکت آلمانی را مدل‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی تشکیل می‌دهند مثل مدل S560e جدید که به‌تازگی معرفی شده است. این خودرو نسخه‌ی پلاگین‌هیبریدی سدان S کلاس محسوب می‌شود.

S560e به یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری V6 با ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۲۱ اسب بخار قدرت مجهز شده است. مجموع خروجی این سیستم ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته خودکار به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. قدرت این مدل جدید به میزان قابل‌توجهی بیشتر از S500 پلاگین‌هیبریدی با ۴۳۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است و حتی از مدل بنزینی S560 هم نیروی بیشتری دارد.

S560e به لطف دو موتور خود ظرف پنج ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و تا حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش می‌رود. این سدان هیبریدی با استفاده از پکیج باطری‌های ۱۳.۵ کیلووات ساعتی می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند درحالی‌که با یک‌بار شارژ باطری‌ها و بدون نیاز به پیشرانه‌ی بنزینی توانایی پیمودن ۵۰ کیلومتر را هم دارد.

هنگامی‌که باطری‌های S560e کاملاً خالی باشند، با استفاده از نسل جدید شارژرهای وال‌باکس (Wallbox) می‌توان ظرف تنها یک ساعت و نیم آن‌ها را به‌طور کامل شارژ کرد. این کار با شارژرهای معمولی اما پنج ساعت طول می‌کشد. این نسخه‌ی هیبریدی همچنین تمامی مزایا و ویژگی‌های S کلاس را با مصرف سوخت کمتری ارائه می‌کند. پذیرش سفارش‌های خرید S560e در آلمان به‌زودی با قیمت پایه ۹۶ هزار یورو آغاز می‌شود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید