کنگره آمریکا می تواند جلوی صادرات سلاح به عربستان را بگیرد

    کد خبر :390330

یکی از سناتورهای دموکرات آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ که گفته بود صادرات سلاح به عربستان را متوقف نمی کند، عنوان داشت که کنگره می تواند این کار را انجام بدهد.

به گزارش مهر، سناتور دموکرات «کریس مورفی» با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ترامپ با متوقف کردن صادرات سلاح به عربستان مخالف است اما کنگره می تواند این کار را انجام داده و تلاش نمایند تا رئیس جمهور را متوقف کند. من مخالف سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری در آمریکا کاری که عربستان در حال انجام آن است نیستم، اما دولت این پول را می گیرد و خرج روسیه و چین می کند.

مورفی در توئیت دیگری به ماجرای مفقود شدن «جمال خاشقجی» اشاره کرده و می نویسد: من هم مانند هر کس دیگری از موضوع خاشقجی عصبانی هستم. اما در دو سال گذشته آمریکا به عربستان کمک کرده تا هزاران شهروند یمنی از جمله تعداد قبال توجهی از کودکان را بدون اینکه مجازت شود بکشد. آیا این بدتر نیست؟ این (اشاره به موضوع خاشقجی) خیلی بدتر نیست؟

پیشنهاد توقف صادرات سلاح به عربستان بواسطه موضوع خاشقجی و جنگ یمن، از سوی سناتور رند پل ارائه شده است. وی روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: از اینکه دیگران نیز به اقدامات عربستان سعودی حساس شده اند خوشحالم. اما متاسفانه این کافی نیست. ما میلیاردها دلار سلاح به عربستان می فروشیم و به آنها در جنگ یمن کمک می کنیم. امیدوارم که سناتور باب کورکر و دیگران به تلاش های من برای متوقف کردن صادرات تسلیحات به عربستان ملحق شوند.

در همین رابطه شب گذشته نیز سناتور رند پل وعده داده بود تا فروش تسلیحات به عربستان را در واکنش به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مشهور سعودی و منتقد ریاض به رأی بگذارد.

این سناتور آمریکائی در این خصوص گفت: اگر سعودی ها مسئول این حادثه باشند وحتی اگر هرگونه نشانه ای دال بر دست داشتن ریاض در قتل این روزنامه نگار به دست بیاید، ارسال سلاح برای عربستان را متوقف می کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ارسال سلاح برای عربستان از موارد اختلافی او با ترامپ است؛ افزود: رئیس جمهوری اگر شواهدی دال بر دست داشتن ریاض در قتل روزنامه نگار مذکور سعودی در ترکیه به دست بیاورد، در این باره فکر خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید