کوربین: به دانش‎آموزان از بی‎عدالتی امپراطوری بریتانیا بگویید

    کد خبر :390141

رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس خواستار آن شد تا در مدارس این کشور درباره تاریخ برده‎داری و استعمارگری بریتانیا مطالبی تدریس شود.

به گزارش بازتاب به نقل از تلگراف، جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس قرار است امروز در مراسم سخنرانی که در شهر بریستول به مناسبت بزرگداشت تاریخ سیاه‌پوستان برگزار می‌شود؛ پیشنهادی را مطرح کند مبنی بر اینکه از این پس، مدارس انگلیسی مطالبی را درباره بی‌عدالتی‌های عمیق امپراطوری بریتانیا تدریس کنند.

وی بر این باور است که با تدریس دروسی درباره تاریخ سیاه‌پوستان، امپراطوری بریتانیا، استعمار و برده‌داری می‌توان از بابت درک این مفاهیم از سوی نسل آینده اطمینان حاصل کرد.

به گفته وی، بزرگداشت تاریخ سیاه‌پوستان فرصتی است تا نقش عظیم این اقلیت نژادی در تاریخ بریتانیا را پاس بداریم.

این درحالی است که انتظار می‌رود اظهارات وی به مذاق حزب حاکم محافظه‌کار چندان خوش نیاید به‌ویژه آنکه لندن حق شهروندی افرادی را که در سال‌های ۱۹۵۰و ۱۹۶۰ به همراه والدین خود از کشورهای مشترک‌المنافع به انگلیس مهاجرت کرده‌اند؛ زیر سوال برده است. این افراد که به نسل «ویندراش» معروف هستند، نام خود را از کشتی می‌گیرند که با آن در روز ۲۲ ژوئن ۱۹۴۸ به خاک انگلیس رسیدند. مهاجران مسافر کشتی ویندراش شامل کارگرانی از کشورهای جامائیکا، ترینیداد، توباگو و دیگر جزایر کارائیب بودند که به علت قحطی نیروی کار بعد از جنگ جهانی دوم، به انگلیس آورده شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید