ترامپ: هضم توقف فروش سلاح به سعودی‌ها، دشوار است/ داریم درباره «خاشقچی» تحقیق می‌کنیم

    کد خبر :390131

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از طرح گروهی از سناتورهای این کشور برای توقف فروش سلاح به عربستان سعودی، گفت این کار بر اقتصاد آمریکا اثر منفی می‌گذارد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) گفت توقف فروش سلاح به عربستان سعودی به اقتصاد آمریکا لطمه می‌زند.

«جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی از هفته گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مفقود شده است. رسانه‌های متعددی گزارش داده‌اند که وی احتمالا در کنسولگری به قتل رسیده است. به همین دلیل گروهی از سناتورهای آمریکایی از دولت ترامپ خواسته‌اند در صورت تایید این گزارش‌ها، فروش سلاح به ریاض را متوقف کند.

ترامپ که به صورت تلفنی با شبکه «فاکس نیوز»، گفت‌وگو می‌کرد، با «بسیار وحشتناک» خواندن گزارش‌های منتشر شده درباره خاشقچی، گفت از این وضعیت خرسند نیست و آمریکا به دنبال روشن شدن حقیقت است.

او در مورد خواسته سناتورها برای توقف فروش سلاح به ریاض، گفت: «فکر می‌کنم این به ما لطمه می‌زند… الان کشور احتمالا از وضعیت اقتصادی بهتر از زمان دیگری است. بخشی از آن به واسطه سیستم‌های دفاعی ماست و همه به دنبال [خریدن] آن‌ها هستند و صریح بگویم که فکر می‌کنم این قرصی است که هضم آن برای کشور ما بسیار بسیار دشوار خواهد بود.»

وی افزود: «منظورم این است که [با این کار] بر ما اثر [منفی] می‌گذارید. آن‌ها سریع سراغ این کار می‌روند. من باید اول بفهمم که چه اتفاقی افتاده است و داریم این کار را انجام می‌دهیم. دیگران هم دارند این کار را می‌کنند، ترک‌ها دارند بررسی می‌کنند، چند [کشور] دیگر هم دارند بررسی می‌کنند، افرادی بسیار مستعد. ته‌وتویش را درخواهیم آورد… از اینکه خودمان را متعهد کنیم، خوشم نمی‌آید، خیلی زود است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید