ملک‌شاهی: دولت از کارشناسان اقتصادی امین بهره گیرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۰۱
    کد خبر :390093

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به رهنمود اخیر مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌گیری دولت از نظر کارشناسان اقتصادی تاکید کرد: از همه مهم‌تر آن است که دولت از کارشناسانی بهره گیرد که نسبت به مردم و نظام احساس مسئولیت داشته باشد.

الله‌یار ملک‌شاهی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به توصیه اخیر مقام معظم رهبری به دولت در خصوص استفاده از نظر کارشناسان اقتصادی گفت: آنچه که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید داشتند، استفاده از نظر کارشناسان اقتصادی بود، نه فقط دولت بلکه سایرین هم باید به این موضوع اهتمام ورزند، چرا که اگر از نظر کارشناسان استفاده نشود، یک موضوع با پختگی تصمیم‌گیری نمی‌شود.

وی افزود: اگر از نظر کارشناسان استفاده نشود و مدیران به تنهایی تصمیم‌گیری کنند، صحیح نیست، چرا که مدیران در تمام امور تخصص ندارند و کارشناس تمامی موضوعات نیستند، بخصوص رئیس جمهور که باید تمام امور اجرایی کشور را اداره کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: طبیعی است که باید بیشتر از نظر کارشناسان استفاده شود، اگرچه اکنون هم این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال، مجلس در حوزه قوانین فعالیت دارد، در همان حوزه و بخصوص در بحث قوانین اقتصادی از نظر کارشناسان به شکل جدی بهره‌ می‌برد، در واقع مرکز پژوهش‌های مجلس یک بازوی کارشناسی برای مجلس است. کارشناسان در این مرکز در خصوص موضوعات مختلف نظر می‌دهند.

ملک‌شاهی عنوان کرد: از آثار برخی تصمیمات که قبلا در امور اقتصادی اتخاذ شده،‌ مشخص می‌شود که این تصمیمات کارشناسی شده نبوده‌اند و بعضا اثر منفی در بازار ما داشته‌اند یا اگر اثر منفی نداشتند،‌ اثر مثبتی هم نداشتند. لازم است در این میان یک هماهنگی هم میان سه قوه باشد که خدا را شکر این هماهنگی وجود دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: از همه مهمتر این است که کارشناسان امین مورد نظر باشند،‌ افرادی که هم کارشناس باشند و هم نسبت به نظام و مردم احساس مسئولیت داشته باشند و کارشناسی دقیق ارائه دهند. من اعتقاد دارم اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری که تحت عنوان سیاست‌های کلی نظام هم مورد توجه است، مورد پیگیری قرار گیرد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: اگر موضوعات را با کارشناسی دقیق پیش ببریم در مسیری رو به جلو خواهیم بود و شاهد التهاب در جامعه نخواهیم بود. گاهی یک موضوع مطرح می شود و پس از آن یک موضوعی مطرح می شود که عکس موضوع اول را مطرح می‌کند، این نشان می‌دهد ما از نظرهای کارشناسی به صورت دقیق استفاده نمی‌کنیم. اگر این رهنمودها با دقت مورد توجه قرار گیرد، جامعه ما به ثبات می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید