مدیر اف بی آی:چین بزرگترین تهدید بلندمدت علیه منافع آمریکا است

    کد خبر :389720

مدیر پلیس فدرال آمریکا در اظهاراتی جدید، چین را نماینده «گسترده ترین، پیچیده ترین و بلندمدت ترین» تهدید علیه منافع آمریکا خواند.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، «کریستوفر رِی» مدیر «پلیس فدرال آمریکا» (FBI) در تازه ترین اظهارات خود مدعی شد که چین در حال راه اندازی یک پویش بی سابقه برای اِعمال نفوذ بر افکار عمومی آمریکا است و اینکه پکن نماینده «گسترده ترین، پیچیده ترین، و بلندمدت ترین» تهدید علیه منافع واشنگتن است.

کریستوفر ری در پاسخ به پرسش اعضای کمیته امنیت داخلی آمریکا چین را بزرگترین تهدید ضد اطلاعاتی علیه این کشور خواند.

گفتنی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به تازگی ادعا کرده که چین تلاش می کند تا در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا (ماه نوامبر) مداخله نماید.

ری نیز مدعی شد که چین در تلاش است تا با توسل به «مجموعه ای بسیط از شیوه های غیرمتعارف در مورد تجارت آمریکا، ایده ها و نوآوریهای آمریکایی به اطلاعات محرمانه دست یابد».

مدیر اف بی آی در ادامه هشدار داد که خطر جاسوسی اقتصادی از جانب چین «شرکتها در تمام مناطق و تمام بخشهای اقتصاد آمریکا را تحت الشعاع قرار می دهد».

شایان ذکر است که مدیر اف بی آی در ژوئن گذشته نیز اظهاراتی مشابه در خصوص چین مطرح کرد. وی پکن را «مهم ترین تهدید» رویاروی آمریکا خواند.

وی سال گذشته نیز مدعی شد که مقامات چین مأموریت دارند «قدرت نسبی آمریکا را در برابر کشور خود کاهش دهند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید