آمریکا نتوانست مانع نفوذ ایران در منطقه شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱
    کد خبر :389709

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: ترامپ اخیرا گفت ما هفت هزار میلیارد دلار برای جلوگیری از نفوذ ایران هزینه کردیم اما نه اینکه آمریکا نتوانست مانع نفوذ ایران در منطقه شود.

به گزارش مهر، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دومین کنگره این تشکل اظهار داشت: آن چیزی که باعث شد جانبازان در قالب یک تشکل متشکل شوند، فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی افزود: نمی توان فقط یک دین دار بود و به روابط اجتماعی، روابط حقوقی و بین المللی بی توجه ماند؛ چون یک مکتب نمی تواند باقی بماند در حالیکه در ساختار یک نظام حضور نداشته باشد.

شاکری تاکید کرد: مرحوم میرزای شیرازی در ماجرای تحریم تنباکو که قدرت دین و مرجعیت را نشان داد، کل جامعه را بسیج کرد اما موضوع، تنها محدود به تحریم تنباکو ماند و تاسیس یک ساختار حکومتی در کار نبود.

وی افزود: حضرت امام در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با تمام تلاشی که انجام دادند اما همه نیروها به میدان نیامدند اما در انقلاب اسلامی از دل کتاب و سنت، یک نظام سیاسی تاسیس شد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: کار امام خمینی قابل قیاس با کار مرحوم میرزای شیرازی، آیت الله کاشانی و آیت الله مدرس نبود چون ایشان توانست ایده ها را به واقعیت تبدیل کند.

شاکری گفت: در مقابل امام، مکاتبی وجود داشت که برای خود طرفدارانی داشتند؛ مثلا ملی گرایان برای خود، سابقه و برنامه حکومتی داشتند اما امام تبیین کردند که مغز تفکر سکولاری، نمی تواند جامعه را اداره کند. منافقین هم مدعی حکومت بودند اما در برابر اندیشه امام نتوانستند کاری انجام دهند.

شاکری گفت: وقتی اندیشه امام به صحنه آمد، نمی دانستیم چه می شود یعنی ایده ها روشن بود اما نمی دانستیم که آیا این ایده ها بروز خواهد کرد یا نه. کاری که حضرت امام انجام دادند، بسیار بزرگ و در نوع خود، موقعیت طلایی برای کسانی بود که در پی تحول در کشور بودند.

وی تصریح کرد: ترامپ اخیرا گفت ما هفت هزار میلیارد دلار برای جلوگیری از نفوذ ایران هزینه کردیم اما نه اینکه آمریکا نخواست بلکه نتوانست این کار را به ثمر برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید