خالق اندروید در پی ساخت گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی با توانایی ارسال خودکار SMS

    کد خبر :389543

اندی رابین، خالق اندروید، ظاهرا قصد دارد کار روی گوشی جدیدی را آغاز کند؛ محصولی که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، می‌تواند به‌صورت خودکار SMS را پاسخ دهد.

طبق شایعات جدید، .Essential Products Inc، استارتاپی نوپا با رهبری اندی رابین (خالق اندروید)، قصد دارد به‌منظور تمرکز روی ساخت یک گوشی هوشمند جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، اکثر پروژه‌های فعلی‌اش را به‌صورت موقت، به‌حالت تعلیق درآورد. این گوشی جدید به‌لطف بهره‌مندی از AI، می‌تواند رفتار کاربر را تحلیل کند و با تقلید از آن،‌ به‌صورت خودکار (به‌جای خود فرد) به پیامک‌ها پاسخ دهد.

اسنشال پروداکتس مدتی پیش اعلام کرد که ساخت گوشی هوشمند جدیدی را که مدت‌ها روی آن کار می‌کرد، متوقف کرده است و چند ماه پس از آن، شاهد توقف روند ساخت اسپیکر خانگی این شرکت نیز بودیم. تمامی این اطلاعات توسط افرادی منتشر شده‌اند که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شوند؛ چرا که این اطلاعات، همگی محرمانه هستند.

میزان فروش گوشی اسنشال پی‌‌اچ-وان (یا همان اسنشال فون) اصلا راضی کننده نبود و به‌همین دلیل اسنشال تصمیم گرفت تا ساخت مدل دوم این محصول را متوقف کند؛ افشاگران مدعی شده‌اند که یکی از اصلی‌ترین دلایل این اتفاق، شباهت بیش از حد اسنشال فون به دیگر گوشی‌های مطرح موجود در بازار و شانس کم این گوشی برای مقابله با آن‌ها، بوده است. گفتنی است این استارتاپ مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد خود را به یک شرکت دیگر واگذار کند.

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که طراحی گوشی جدید اسنشال پروداکتس، قرار است تفاوت زیادی با آنچه که امروزه در بازار می‌بینیم، داشته باشد. این گوشی هوشمند احتمالا به نمایشگری کوچک تجهیز خواهد شد و تعامل اصلی کاربران با آن، از طریق دستورات صوتی صورت خواهد گرفت. ایده‌ی اصلی‌ای که حول این گوشی می‌چرخد، این است که محصول جدید اسنشال بتواند قرار ملاقات را برای کاربر ترتیب دهد و همچنین به پیامک‌ها و ایمیل‌های ارسال‌شده برای فرد، به‌صورت خودکار پاسخ دهد. بدیهی است که امکان برقراری تماس نیز برای کاربران فراهم خواهد شد.

ممکن است با خواندن پاراگراف بالا، ناخودآگاه یاد فیلم علمی‌تخیلی و شناخته‌شده‌ی Her با بازی واکین فینیکس و اسکارلت جوهانسون بیافتید. رابین بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده است که دوست دارد روزی بتواند با یک محصول کاملا متفاوت، تصورات و خیال‌پردازی‌های مردم را ثبت کند. دستگاه جدید شرکت اسنشال که برای نخستین بار است شاهد انتشار خبر مربوط به آن هستیم، می‌تواند جدیدترین جاه‌طلبی و آخرین شانس این شرکت برای قدرت‌نمایی در بازاری باشد که توسط بزرگانی نظیر اپل و سامسونگ، قبضه شده است. گفتنی است که نمایندگان شرکت اسنشال تاکنون در این رابطه، اظهارنظر نکرده‌اند.

اندی رابین سال گذشته در مصاحبه‌ای با وب‌سایت بلومبرگ از اهداف بلندپروازانه‌ی خود گفته بود:

اگر روزی توانایی ساخت موبایلی را داشته باشم که بتوان آن را نسخه‌ی مجازی شما نامید، این شما کاربران هستید که از زندگی‌تان لذت خواهید برد؛ چرا که خواهید توانست بدون هیچ‌گونه تماس با گوشی، شام خود را سفارش دهید. شما همچنین می‌توانید به گوشی هوشمند خود برای انجام یک‌سری کارها به‌جای خودتان، کاملا اعتماد کنید.

گرچه این دیدگاه در نگاه اول کمی بلندپروازانه به‌نظر می‌رسد، اما لحظه‌ای را متصور شوید که واقعا شاهد عرضه‌ی چنین دستگاهی باشیم. اگر با دستیارهای صوتی نظیر سیری یا الکسا کار کرده باشید، به‌خوبی از محدودیت‌های آن‌ها آگاه هستید. با این اوصاف، شاید بتوان دستگاه جدید اسنشال را نه یک گوشی هوشمند، بلکه ابزاری برای کامل‌تر شدن گوشی به‌حساب آورد؛ این دستگاه جدید را از طرفی می‌توان مخصوص آن‌هایی دانست که دوست دارند کمتر با نمایشگر گوشی خود، تعامل داشته باشند.

شرکت اسنشال پروداکتس که امروزه ارزشش به حدود ۳۰۰ میلیون‌دلار رسیده است، سال گذشته گوشی هوشمندی را به‌نام Essential Phone پیش از عرضه‌ی آیفون X توسط اپل، روانه‌ی بازار کرد؛ این محصول جزو نخستین گوشی‌هایی بود که از نمایشگری لبه تا لبه استفاده می‌کرد. از زمان عرضه‌ی اسنشال فون و آیفون ۱۰ تاکنون، شاهد این بوده‌ایم که بسیاری از شرکت‌های رقیب، سراغ ساخت گوشی با چنین طراحی‌ای رفته‌اند. همانطور که بالاتر گفتیم، اسنشال فون هیچ‌گاه نتوانست رقم فروش خوبی را تجربه کند؛ به عقیده‌ی کارشناسان، دلیل اصلی این اتفاق، قیمت نسبتا بالای آن و البته باگ‌های نرم‌افزاری بوده است.

اندی رابین قصد دارد با ساخت و عرضه‌ی گوشی جدیدی که تمرکز اصلی‌اش روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است، خاطرات بد ناشی از اسنشال فون را به تاریخ بسپارد. گفته می‌شود که ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی این دستگاه جدید تا پایان سال جاری میلادی به‌اتمام خواهد رسید و اسنشال احتمالا این محصول را در جریان برگزاری رویداد Consumer Electronics Show در ماه ژانویه، به شرکای تجاری خود نشان خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید