سلیمی نمین:اصلاح‌طلبان از روحانی عبور می‌کردند ضربه‌پذیر می‌شدند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ۸:۳۵
    کد خبر :389482

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دلیل برگشت اصلاح طلبان به روحانی حمایتی است که نظام از آقای روحانی به عمل آورد. آیا آقای روحانی می تواند این بازگشت را خطاب به نظام خرج کند؟ خیر؛ اگر نبود سیاست نظام در دفاع چشم گیر از آقای روحانی، طبیعتا موقعیتش تقویت نمی شد.

به گزارش نامه نیوز: حسن روحانی سال سختی را تجربه کرد. از همان روزهای اول بعد از تعطیلات نوروز با شوک های اقتصادی پشت سر هم مواجه شد. اگر دولت او در حوزه اقتصاد مفتخر به کنترل تورم بود، همه این افتخار با التهاب بازار ارز ظرف چند ماه بی اثر شد.

خیلی از مخالفان دولت به استناد همین موضوع معتقد بودند که دولت روحانی پشتوانه 23 میلیون رأیی خود را از دست داد و اصلاح طلبان نیز دیگر حاضر نیستند از اعتبار خود برای ماندگاری این دولت خرج کنند بنابراین تحفظ را کنار گذاشتند و صراحتا از استیضاح و استعفای روحانی سخن گفتند.

برخی معتقدند دیدار روحانی با اصلاح طلبان پیام روشنی به حاکمیت بود که همچنان پایگاه مردمی و سیاسی دولت پابرجاست ولی عباس سلیمی نمین دیدگاه دیگری دارد.

عباس سلیمی نمین گفت: این تفسیر خیلی مورد پذیرش نیست چون آقای روحانی می داند اصلاح طلبان خیلی بر نظرشان پایدار نیستند و اگر حاضر شدند به این جلسه بیایند دلیلش ناکامی بود و هر زمانی احساس کنند، موقعیت شان بهتر می شود باز دوباره عبور از روحانی را کلید خواهند زد.

وی افزود: دلیل برگشت اصلاح طلبان به روحانی حمایتی است که نظام از آقای روحانی به عمل آورد. آیا آقای روحانی می تواند این بازگشت را خطاب به نظام خرج کند؟ خیر؛ اگر نبود سیاست نظام در دفاع چشم گیر از آقای روحانی، طبیعتا موقعیتش تقویت نمی شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره توانمندی اصلاح طلبان برای امتیازگیری از روحانی تأکید کرد: اصلاح طلبان در موقعیتی نیستند که از روحانی امتیاز بگیرند. آنها بعد از اتخاذ یکسری موضعگیری های تندی علیه آقای روحانی، به ملاقات با او آمدند چون موقعیت آقای روحانی نسبت به اصلاح طلبان قوی تر است.

وی افزود: امروز چون موقعیت آقای روحانی تحکیم شده اصلاح طلبان به سوی او برگشتند. آیا آنها چه چیزی را می توانند به آقای روحانی بفروشند؟ آیا ریسک پذیری کردند؟ خود را برای تقویت دولت خرج کردند؟ خیر. اصلاح طلبان ریسک پذیری نداشتند و خود را برای آقای روحانی خرج نکردند.

سلیمی نمین گفت: اگر اصلاح طلبان از آقای روحانی عبور می کردند ضربه پذیر می شدند و اتفاقات بعد از عبور از آقای خاتمی برای آنها تکرار می شد، برای همین برگشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید