آتش‌نشانان جان دوباره‌ای به دو کودک بخشیدند

    کد خبر :38945

آتش‌نشانان دو کودک سه و پنج ساله که بر اثر استنشاق دود شدید نیمه‌جان شده بودند را احیا کرده و به زندگی بازگرداندند.

ساعت 21:03 شب گذشته در پی تماس همسایگان با سامانه 125 و اعلام حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک مسعودیه، خیابان ابومسلم بلافاصله آتش‌نشانان دو ایستگاه 15 و 37 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

داوود حقی؛ افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: هنگام رسیدن آتش‌نشانان از پنجره‌های طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه تک واحدی دود شدیدی بیرون می‌آمد که بنابر اظهارات همسایگان دو کودک در داخل منزل محبوس شده و والدین آنها نیز در محل حضور نداشتند.

وی ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی با توجه به حساسیت موضوع بدون معطلی اقدام به کشیدن لوله آبرسانی به طبقه دوم کردند و بلافاصله با باز کردن در ورودی، وارد این واحد مسکونی شده و به سرعت دراتاقها به جستجو پرداختند که لحظاتی بعد با پیکر نیمه‌جان دو کودک سه و پنج ساله مواجه شدند که بر اثر استنشاق دود شدید، بی‌حال بر روی زمین افتاده بودند.

حقی تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از انتقال این دو کودک به خارج از ساختمان و محل امن، بی‌درنگ به احیای قلبی ریوی این کودکان مشغول شدند و با استفاده از دستگاه تنفسی اقدام به رساندن اکسیژن به آنان کردند.

افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: عملیات احیای دو کودک توسط آتش‌نشانان نتیجه بخش بود و این اقدام تا رسیدن عوامل اورژانس در محل حادثه و تحویل آن دو به کادر پزشکی جهت انتقال به بیمارستان همچنان ادامه داشت.

وی افزود: همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان به مقابله با این آتش‌سوزی پرداختند و شعله‌های آتشی که رختخوابها را دربرگرفته بود را مهار و کاملا خاموش کردند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید