کشف تخلفات عجیب و غریب در گمرک، ۱۳۰ نفر تاکنون دستگیر شده اند

    کد خبر :389449

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان این که گزارش تحقیق و تفحص از گمرک نهایی شده است گفت: متاسفانه در تحقیق و تفحص از گمرک شاهد اتفاقات و تخلفات عجیب و غریبی بوده ایم و تاکنون ۱۳۰ نفر دراین رابطه دستگیر شده اند.

امیر خجسته با بیان این که گزارش تحقیق و تفحص از گمرک را قطعی کردیم و مراحل آن در کمیسیون طی شده و در اسرع وقت به صحن می‌آید افزود: متاسفانه در تحقیق و تفحص از گمرک شاهد اتفاقات و تخلفات عجیب و غریبی بوده ایم و تاکنون 130 نفر دراین رابطه دستگیر شده اند.
وی یکی از تخلفات عمده گمرک را واردات غیر قانونی 6481 خودور عنوان کرد و افزود: دراین رابطه متخلفان 34 هزار خودرو نیز بصورت غیر قانونی ثبت سفارش کرده بودند که این مسئله نیز کشف شد.
خجسته درتشریح جزئیات این تخلف گفت: نحوه تخلف انجام شده نشان می دهد که دراین مسئله برخی مسئولان و مدیران نیز نقش داشته اند وگرنه خودرو عدس و مگس نیست که شبانه و مخفیانه وارد کشور شود.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس یکی دیگر از تخلفات انجام شده را در زمینه گشایش ال سی های صوری عنوان کرد و گفت: متخلفان باهمکاری برخی افراد در وزارت صمت و وزارت اقتصاد، با بازکردن ال سی های صوری تخلفات زیادی را انجام داده اند.
وی به یکی دیگر از تخلفات انجام شده در گمرک اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال این افراد کریستال چک و آلمانی را در تبانی با برخی مسئولان به عنوان شیشه خورده ویا شیشه شکسته وارد کشور کرده اند و این درحالیست که عوارض گمرکی کریستال 75 درصد اما عوارض خورده شیشه صفر و یا نهایتا 5 درصد است.
خجسته با بیان اینکه خود او شخصا از گمرک کشور بازدید کرده گفت: تمامی مسائل و تخلفات مطرح شده با سند ومدرک است و هرچند برخی مقامات در ابتدا مسائل مطرح شده را تکذیب می کردند اما در نهایت با مشاهده اسناد ومدارک ناچار شدند آنها را بپذیرند. بنابراین بهتر است مقامات به جای تکذیب ، توضیح بدهند.
وی در ادامه از مجموعه مدیران گمرک تشکر کرد وافزود: ازمجموعه گمرک متشکریم که دراین زمینه همکاری خوبی با ما داشته اند و اسناد و مدارک لازم را در اختیار ما قرار دادند.
به گزارش تسنیم ،رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با تاکید براینکه باید دست غارت گران ومفسدان را از بیت المال کوتاه کرد گفت: قوه قضاییه در برخورد با مفسدان ورود جدی داشت و از سران مفسد اقتصادی 3 نفر به اعدام محکوم شدند که با این کار امید زیادی در مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد می‌شود.
این نماینده مجلس افزود: البته اعدام این 3 نفر مقدمه کار است و امیدواریم در آینده نزدیک با این روندی که قوه قضاییه در پیش گرفته بتوانیم کم کم ریشه مفاسد را در جامعه به حداقل برسانیم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی متاسفانه آرایشی متناسب با شرایط جنگی در دولت مشاهده نمی کنیم گفت: از دولت می خواهیم برای مقابله با شرایط جنگ اقتصادی برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشته باشد و خود را برای مقابله با شرایط جنگ اقتصادی اماده کند و گرنه با ان شاءالله و ماشاءالله کار درست نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید