درگیری اتحاد ملت و “کارگزاران”؛ ماجرای “رانت‌خواری” قوچانی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۰۳
    کد خبر :389422

عبدالله رمضان‌زاده چهره نزدیک به حزب اتحادملت در واکنش به انتشار گزارش اختصاصی روزنامه “سازندگی” از جلسه اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور، محمدقوچانی را به استفاده از رانت‌ متهم کرد.

چهارشنبه هفته گذشته 23 نفر از شخصیت‌های جناح اصلاحات به دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور، رفتند تا به بیان نقطه نظراتشان بپردازند.

این دومین دیدار رسمی اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور بعد از انتخابات 96 بود. در این دیدار که مدیریت آن با محمدرضا عارف بود، 18 نفر از مدعوین به بیان نقطه نظرات خود درباره مسائل جاری کشور پرداختند. همچنین محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و مجید تخت‌روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، در این نشست حضور داشتند.

هرچند برخی اصلاح‌طلبان به بیان جزئیاتی از این دیدار پرداختند و پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور نیز متن صحبت‌های رئیس جمهور را منتشر کرده بود، روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران، در شماره روز یکشنبه به تشریح جزئیات دقیقی از این نشست مشترک پرداخت.

از جمله جزئیاتی که روزنامه سازندگی منتشر کرده بود، اسامی افرادی که به جلسه نرفتند، متن صحبت اصلاح‌طلبان حاضر در جلسه، حاشیه‌های جلسه از جمله شوخی رئیس‌جمهور با حسین مرعشی در انتهای نشست بود.

کنایه رمضان‌زاده به محمد قوچانی، سردبیر روزنامه سازندگی است، که در دولت دوازدهم نیز دبیری و مسئولیت “شورای گردآوری، تدوین و مستندسازی آثار رئیس جمهور” را برعهده دارد. علاوه بر قوچانی و حسین مرعشی از اعضای کارگزاران، محمد نعیمی‌پور، علی شکوری‌راد، آذر منصوری از اعضای شورای مرکزی اتحاد ملت در جلسه حضور داشتند اما انتشار گزارش روزنامه سازندگی اوقات اعضای اتحاد ملت را تلخ کرده است.

سابقه درگیری بین دو حزب اتحاد ملت و کارگزاران به ماجرای انتخاب شهردار تهران برمی‌گردد. محمد قوچانی سردبیر روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران بعد از انتخاب محمدعلی افشانی بر کرسی ریاست ساختمان بهشت، در سرمقاله (23 اردیبهشت) با انتقاد از عملکرد اتحاد ملتی‌ها نوشت: “در درون شورای شهر تهران گونه‌ای از فراکسیونیسم شکل گرفته است که در نهایت به‌ضرر جبهه اصلاحات منجر خواهد شد… سران حزب دوست و برادر حزب اتحاد ملت در حذف نامزدهای رقیب و قرار دادن سه نامزد از یک حزب در فهرست یک‌چهارم نهایی انجام دادند، به‌ شدت ضد جبهه‌ای بود که در نهایت نتیجه منطقی این چپ‌روی و تک‌روی حذف هر سه نامزد که در میان آنان افراد مناسبی هم بودند شد”.

به گزارش تسنیم ،محمدجواد روح از دبیران روزنامه سازندگی هم در شماره 25 اردیبهشت با انتقاد از رفتارهای یکجانبه‌گرانه برخی احزاب اصلاح‌طلب نوشته بود “در جریان انتخاب شهردار تهران، دو حزب اعتمادملی و اتحاد ملت به‌ همراه چند چهره غیرحزبی شورای شهر با یکدیگر ائتلاف کردند تا نه‌ت نها محسن هاشمی به مرحله بعد راه نیابد بلکه هر 7 گزینه نهایی، نامزدهای مورد حمایت این دو حزب باشند…”.

حالا این کشمکش و درگیری در بین احزاب اصلاح‌طلب به ماجرای دیدار بین رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان هم کشیده شده و یک عضو مطرح جریان اصلاحات و نزدیک به اتحاد ملت (مشارکت سابق) به دلیل یک گزارش مدعی رانت‌خواری قوچانی می‌شود، در حالی‌که چند عضو حزب اتحاد ملت گزارش خود را از این دیدار منتشر کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید