تشکیل تیم‌‌های واکنش سریع برای اطفای حریق در مراتع و جنگل‌های استان تهران

    کد خبر :38942

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از آماده‌باش و آمادگی کامل محیط زیست استان تهران برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگلهای حفاظت شده استان تهران خبرداد و گفت: تیمهای واکنش سریع اطفاء حریق در این رابطه تشکیل شده است.

نقی میرزاکریمی درباره برنامه‌های یگان حفاظت محیط زیست استان تهران برای جلوگیری از خطر آتش‌سوزی در مراتع و جنگلهای استان اظهار کرد: مناطق حفاظت شده و پارکهای ملی استان تهران بیشتر مرتعی هستند که در همین رابطه نیز خجیر، سرخه‌حصار و جاجرود جزو حساس‌ترین مناطق محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: به سبب پوشش مرتعی در مناطق ذکر شده احتمال آتش‌سوزی هم وجود دارد که باید برنامه‌های لازم برای جلوگیری از آن اجرایی شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بیشتر آتش‌سوزیها در مناطق حفاظت شده استان تهران را ناشی از عوامل انسانی و سهل‌انگاری گردشگران دانست و تصریح کرد: بیش از 90 درصد آتش‌سوزیهای سالهای اخیر در مراتع و جنگلهای حفاظت شده استان تهران ناشی از عوامل انسانی بوده که آموزش می‌تواند در کاهش این خطرات تاثیرگذار باشد.

به گفته میرزا کریمی، طی سالهای گذشته معدود آتش‌سوزیهایی در پارک ملی لار، خجیر و سرخه‌حصار به‌وجود آمده که علت اصلی آن نیز بی‌دقتی، سهل‌انگاری و نبود اطلاعات کافی از سوی گردشگران بوده است.

وی با بیان اینکه امسال دقت کافی برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگلهای حفاظت شده استان تهران وجود دارد، گفت: تمامی همکاران ذیربط در یگان حفاظت استان تهران و شهرستانهای تابعه در آماده باش کامل قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: تیمهای واکنش سریع اطفاء حریق تشکیل شده و برنامه‌های لازم برای امداد رسانی و اطفاء حریق در مناطق حفاظت شده و بارکهای ملی شهرستانها نیز ابلاغ شده است.

میرزا کریمی اظهار کرد : آمادگی لازم به همراه پشتیبانیهای لازم برای جلوگیری از بروز حریق و اطفاء سریع آن وجود دارد اما در هر صورت مردم و جوامع محلی نیز باید نسبت به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب آن کوشا باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید