قبل از رزرو اینترنتی بلیط هواپیما، این مطلب را بخوانید

    کد خبر :389318

در سال‌های اخیر در سایه حضور وب‎سایت‌هایی چون علی بابا، خرید بلیط هواپیما راحت و سریع‌تر از قبل شده و می‌توان گفت که رزرو اینترنتی بلیط هواپیما در سال‌های اخیر جایگزین رزرو حضوری و تلفنی شده است.

به گزارش بازتاب ،امروزه با کمک علی بابا، رتبه یک فروش بلیط هواپیما و قطار، دیگر نیازی نیست برای خرید بلیط راهی آژانس‌های مسافرتی شوید؛ بلکه با چند کلیلک بلیط خود را خریداری و بهای آن را با کارت بانکی پرداخت می‌کنید.
سهولت خرید بلیط، کاهش تردد در شهر، امکان مقایسه قیمت پروازها در مسیرهای مختلف، امکان استرداد وجه در صورت لغو پرواز و… از دلایلی است که موجب محبوبیت این شیوه رزرو بلیط هواپیما شده است. اما برخی از مسافران با این شیوه خرید چندان آشنا نیستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، این مطلب را بخوانید.

 

پیش‌نیازهای رزرو اینترنتی بلیط هواپیما

حساب کاربری

در شیوه‌ آنلاین رزرو بلیط هواپیما مشخصات شما از طریق شبکه‌ مجازی وارد سامانه‌ آنلاین خرید بلیط هواپیما می‌شود و پس از آن در بلیط شما درج می‌شود. یک سری اطلاعات ویژه هم در بلیط شما وجود دارد، چیزی شبیه شماره‌سریال. بعد از تکمیل فرایند رزرو بلیط هواپیما، این مشخصات به ایمیل شما فرستاده می‌شود.

عضویت در وب‌سایت

برای خرید یا رزرو بلیط هواپیما از سامانه‌های آنلاین معتبر مانند علی بابا، باید عضو این وب‌سایت باشید. پس مشخصات‌تان را وارد ‌کنید تا با چندتا کلیک عضویت‌تان ثبت ‌شود.

کارت عابربانک و رمز دوم

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما، شما به کارت عابربانک عضو شبکه‌ شتاب و رمز دوم آن نیاز دارید. اگر رمز دوم کارت بانکی خود را ندارید با مراجعه به خودپرداز یکی از شعبه‌های همان بانکی که از آن کارت گرفته‌اید، می‌توانید برای کارت‌تان رمز دوم تعریف کنید.

 

رزرو اینترنتی بلیط هواپیما

برای رزرو بلیط هواپیما در علی‌بابا به وب‌سایت یا اپلیکیشن علی بابا مراجعه کنید و از نوار بالای صفحه، قسمت پروازهای داخلی یا خارجی را انتخاب کنید. فرض ما این است که شما برای یک سفر داخلی به وب‌سایت علی بابا مراجعه کرده‌اید.  پس از انتخاب گزینه پرواز داخلی، مشخص کنید که قصد خرید بلیط یک یا 2 طرفه را دارید. در مرحله بعد، شهر مبداء، مقصد، تاریخ سفر و نوع مسافر بسته به اینکه نوزاد، کودک و بزرگسال است را انتخاب کرده و پس از آن روی گزینه انتخاب کلیک کنید. در ادامه لیست پروازهای مختلف از بلیط چارتری تا سیستمی  برایتان نمایش داده می‌شود. حالا شمایید که باید از میان پروازهای مختلف به مسیر مورد نظرتان، دست به انتخاب بزنید. پس از انتخاب پرواز، پنجره‌ای برایتان باز می‌شود که در آن اطلاعات پرواز و مشخصات مسافران نمایش داده می‌شود. این اطلاعات را بررسی کنید و اگر درست بود، با کلیک روی گزینه ادامه‌ فرآیند خرید، وارد درگاه پرداخت الکترونیکی شوید. حالا از طریق حساب کاربری‌تان رزرو خود را ثبت و مبلغ بلیط را با کارت بانکی خود پرداخت کنید.

پشتیبانی 24 ساعته

اگر به هر دلیلی سفرتان لغو شد یا در روند رزرو اینترنتی بلیط با مشکل مواجه شدید از حمایت تیم پشتیبانی علی بابا برخوردار می‌شوید. این تیم 300 نفره به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شماست. پس اگر تا کنون برای خرید بلیط هواپیما از شیوه اینترنتی استفاده نکرده‌اید به وب سایت علی بابا سر بزنید و با مشاهده و بررسی قیمت بلیط هواپیما، برای رزرو اینترنتی اقدام کنید.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید