دولت ترامپ با تحریف داده‌ها طرح ضد مهاجرتی را جلو می‌برد

    کد خبر :389222

یک عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای از جامعه اطلاعاتی آمریکا خواست تا به گزارش‌هایی که تاکید دارند دولت ترامپ با هدف پیشبرد دستور کار ضد مهاجرتی خودش اقدام به دستکاری هدفمند اطلاعات کرده است، پاسخ دهند.

آدام شیف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به روسای دفتر مدیر اطلاعات ملی، اداره امنیت داخلی، مرکز ملی ضد تروریسم و اف‌بی‌آی نوشت: شاید این دولت در حال تدوین سیاستی بر پایه تئوری‌های حمایت نشده باشد و به صورت هدفمند روندهای بروکراتیک ناراحت‌کننده که برای توجیه کاهش پذیرش‌ها استفاده می‌شود، اعمال می‌کند.

آدام شیف در این نامه از آژانس‌های مذکور خواست تا ۳۱ اکتبر تجزیه و تحلیل‌های کاملی درباره تهدید امنیتی مهاجران و پناهجویان ارائه کنند.

پیش از این رسانه‌ها گزارش دادند، دولت ترامپ تلاشی هماهنگ برای کاهش یا تحریف تجزیه و تحلیل‌های این جامعه اطلاعاتی انجام داده‌ تا کاهش پذیرش پناهجویان را توجیه کند و به طرق دیگر مانع از ورود خارجی‌ها شود.

به گزارش ایسنا، دولت ترامپ هفته گذشته اعلام کرد، آمریکا تنها ۳۰ هزار پناهجو را برای سال مالی ۲۰۱۹ می‌پذیرد که کمترین میزان پذیرش‌ها از زمان آغاز برنامه مهاجرتی از ۱۹۸۰ است. براساس آمار وزارت خارجه آمریکا، سال ۲۰۱۶ که آخرین سال ریاست جمهوری باراک اوباما بود، ایالات متحده حدود ۸۵ هزار پناهجو را پذیرفته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید