توسط دانشجوی واحد علوم و تحقیقات صورت گرفت

طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی ویژه معلولین جسمی و حرکتی در تهران

    کد خبر :389055

دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در قالب پایان‌نامه کارشناسی ارشد به طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی ویژه معلولین جسمی و حرکتی در تهران پرداخت.

این پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران» توسط دانشجوی رشته معماری واحد علوم و تحقیقات که خود از معلولان جسمی و حرکتی است، دفاع شده است.

سهیلا سادات حسینی در ارتباط با این تحقیق، گفت: امروزه با رشد آگاهی عمومی و تقویت حوزه‌های اجتماعی، نادیده گرفتن حقوق اجتماعی ناتوانان و معلولین امری بدیهی است؛ همچنین نباید فعالیت و حضور افراد ناتوان در عرصه اجتماعی نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: بخشی از نیروی انسانی هر جامعه را افراد دارای ناتوانی‌های جسمی و ذهنی (معلولین) تشکیل می‌دهند که دارای نیازهای ویژه و شرایط خاص برای فعالیت‌های روزمره و حرفه‌ای خود هستند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، این افراد ۱۰ درصد افراد جامعه را تشکیل می‌دهند که به دلیل شرایط خاص و نیازهای ویژه، عموماً با دشواری‌هایی در هنگام حضور در جامعه مواجه هستند.

این دانشجوی واحد علوم و تحقیقات افزود: در همین راستا تحقیقی با عنوان «طراحی مجموعه تفریحی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران» در قالب پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد معماری به راهنمایی دکتر وحدانه فولادی عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات انجام شده است.

به گفته وی، طرح پیشنهادی برای مجموعه تفریحی و فرهنگی که برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در تهران ارائه شده است شامل کلاس‌های آموزشی، گالری، رستوران، سینما، کلاس‌های ورزشی، سالن کنفراس و… است.

به گزارش ایسنا، این محقق واحد علوم و تحقیقات افزود: همچنین کف‌پوش‌هایی که در این مجموعه بکار رفته از فوم مخصوص است که معلولین در صورت افتادن آسیب نبینند. شیب رمپ‌های کار شده در این طرح از ۲ تا ۸ درصد در نظر گرفته شده که از اهمیت بالایی در تسهیل جابجایی افراد دارای مشکلات حرکتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این تحقیق از نرم‌افزار AutoCAD و 3D max استفاده شده است، اظهار کرد: این طرح برای اولین بار ارائه شده و قابلیت تجاری‌سازی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید