دبیرخانه «شورای هماهنگی اقتصادی» پیگیر اجرایی شدن مصوبات شورا است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷
    کد خبر :388898

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا گفت: در دستگاه اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا پیگیر اجرایی شدن مصوبات خواهد بود.

محمد نهاوندیان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا، در پاسخ به سوالی پیرامون پیگیری اجرایی شدن مصوبات شورای عالی هماهنگی در دستگاه‌ها اظهار داشت: هر مصوبه‌ای که در این شورا به تصویب می‌رسد، مسئول و زمان معینی برای اجرا دارد که به دستگاه‌های اجرایی، قضایی یا سایر دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: طبعا پیگیری این مصوبات در هر قوه‌ای توسط دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود. به طور مثال در دستگاه اجرایی این موضوع توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد و دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا نیز پیگیر اجرایی شدن مصوبات خواهد بود.

نهاوندیان همچنین تاکید کرد: در هر جلسه شورا نیز، پیگیری اجرای مصوبات قبلی در دستور کارمان قرار دارد.

به گزارش مهر، شورای عالی هماهنگی اقتصادی متشکل از مسئولین سه قوه شامل روسای قوا، معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور، معاون اول رئیس جمهور، معاون اقتصادی رئیس جمهور، رؤسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی و مسئول مرتبط با موضوع، بعنوان اتاق جنگ اقتصادی کشور در مقابله با تحریم‌های آمریکا، اردیبهشت ماه امسال و با دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد.

شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا که تاکنون ۱۵ جلسه تشکیل داده است، نخستین جلسه آن در حضور رهبر انقلاب برگزار شد و ایشان در این جلسه تاکید کردند: اگر در این جلسات به حمایت بنده نیازی است، تأیید مصوبات مورد توافق جلسات قوا توسط رهبری صورت می‌گیرد و ایشان نیز به عنوان پشتیبان از این مصوبات برای اجرایی شدن حمایت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید