شورای کرج برای انتخاب شهردار باید از وزارت کشور اجازه بگیرد؟

    کد خبر :388824

شورای شهر کرج مخالفت وزارت کشور با مأموریت فرماندار کرج در شهرداری و شهردار شدن «سیروس شفقی» را پذیرفت.

جلسه علنی شورای شهر کرج، امروز چهارشنبه 18 مهرماه با دستور تصمیم‌گیری در مورد موافقت و یا مخالفت با نظر وزارت کشور درباره مأموریت فرماندار کرج در شهرداری این کلانشهر تشکیل شد.

شورای شهر که از اواخر فروردین امسال و با استعفای اصغر نصیری با کلاف سردرگم انتخاب شهردار مواجه بوده است؛ پس از نصیری، مجید سریزدی و محمدرضا احمدی‌نژاد، سیروس شفقی، فرماندار فعلی کرج را به عنوان گزینه مورد نظر برای شهرداری این کلانشهر برگزید اما وزارت کشور با مأموریت شفقی در شهرداری مخالفت کرد.

در نهایت امروز شورای شهر کرج با اکثریت آراء نظر وزارت کشور را پذیرفت تا برای پنجمین بار در طول 13 ماه گذشته و چهارمین بار در طول هفت ماه گذشته وارد روند انتخاب شهردار شود.

محمدحسین خلیلی اردکانی ضمن ابراز تأسف از تصمیم وزارت کشور گفت: با این مخالفت کلانشهر کرج همچنان بدون شهردار می‌ماند.

رحیم خستو نیز که انتقاد تندی نسبت به این موضوع داشت گفت: با توجه به اینکه گزینه‌های انتخابی در شورا آرای بالایی داشتند انتظار می‌رفت وزارت کشور با آن موافقت کند و به تصمیم شورای شهر کرج احترام بگذارد و کرج را با این مشکلات مواجه نکند.

به گزارش  ایسنا،خستو با اشاره به مخالفت‌های وزارت کشور تصریح کرد: آیا شورای شهر باید برای انتخاب شهردار با وزیر کشور هماهنگ کند یا اینکه باید از وزارت کشور اجازه بگیریم؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید