مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد:

گزارش 552 مورد همسرآزاری به اورژانس اجتماعی آذربایجان غربی

    کد خبر :388721

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: زوجین دارای اختلافات خانوادگی بیشترین مراجعه کننده به اورژانس اجتماعی هستند.

سعید فریور در گفت و گو با ایسنا افزود: زوجین دارای اختلافات خانوادگی بیشترین مراجعه کننده به اورژانس اجتماعی هستند و بعد از آن زوجین متقاضی طلاق، همسرآزاری و کودکان کار در رتبه های بعدی قرار دارند.

فریور با تاکید به اینکه مراکز مداخله در بحران های فردی و خانوادگی از سال 79 با هدف به حداقل رساندن زمان دسترسی مردم به منابع اجتماعی تاسیس شد و در سال های بعد به نام اورژانس اجتماعی تغییر نام داد، تصریح کرد: تعداد 114 اورژانس اجتماعی و 6 پایگاه خدمات اجتماعی در آذربایجان غربی خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی علت به وجود آمدن بیشتر همسرآزاری و در نتیجه اختلافات خانوادگی است، خاطرنشان کرد: تربیت دینی و علمی فرزندان، رفع معضل بیکاری، آموزش‌های مناسب مهارت های اجتماعی از دوران کودکی در مدارس و حفظ هویت دینی و ملی از راه حل‌های منطقی جلوگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 552 مورد گزارش همسرآزاری از 14 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان گزارش شده است. بیش از 12 هزار و 491 تماس در شش ماهه اول سال جاری با خط 123 اورژانس اجتماعی انجام شده که بیشترین تماس ها در حوزه اختلاف خانوادگی و همسر آزاری بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید