طرح جامع معماری پارسه تهیه می‌شود

    کد خبر :38865

طرح جامع معماری یا “مستر پلان” تخت جمشید با هدف ایجاد هماهنگی میان تمامی طرح‌های معماری در سایت پارسه آماده و تهیه می‌شود.

به گزارش  بازتاب، به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، تهیه طرح جامع معماری پارسه از دو ماه پیش آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

مسعود رضایی منفرد، مدیر سایت جهانی تخت جمشید با اعلام این خبر گفت: طرح مستر پلان تخت جمشید با هدف ایجاد هماهنگی بین تمامی طرح‌های معماری در سایت پارسه تهیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف از این طرح هماهنگی میان طرح‌های معماری است، در این طرح جامع معماری بسته و پکیجی از طرح‌های معماری نقش رستم، شهر استخر و نقش رجب نیز دیده شده است.

به گفته او، پیش از این طرح جامع برای پارسه و پاسارگاد تهیه شده بود، اما این طرح نخستین طرح جامع معماری سایت جهانی پارسه است که کمک می‌کند تا بخشی از ناهماهنگی‌هایی که در خواناسازی و مبلمان محوطه وجود دارد از طرح تبعیت کرده و رفع شود.

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید تاکید کرد: این طرح از دو ماه پیش شروع شده و گزارش‌های اولیه آن توسط مشاور ارائه شده و به محض تکمیل و تصویب در شورای راهبری پایگاه، اجرایی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید