«میرضیایف» با رئیس سنای فرانسه دیدار کرد

    کد خبر :388492

رئیس جمهور ازبکستان که در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به «پاریس» سفر کرده با رئیس مجلس سنای این کشور دیدار کرد.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان که در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی به «پاریس» سفر کرده با « جورج لارچ» رئیس مجلس سنای این کشور دیدار کرد.

در این دیدار مقامات ارشد ازبکستان و فرانسه بر همکاری پارلمانی بین دو کشور تاکید کردند.

رئیس جمهور ازبکستان و رئیس مجلس سنا فرانسه در این دیدار همچنین در مورد نقش نهادهای قانونگذاری در توسعه جامعه مدنی بر اساس حاکمیت قانون و حقوق بشر بحث و گفت‌وگو کردند.

در این ملاقات همچنین بر برگزاری نشست های مشترک و دیدارهای متقابل به طور منظم در جهت افزایش همکاری بین پاریس و تاشکند تاکید شد.

رئیس جمهور ازبکستان که روز گذشته به فرانسه سفر کرده در چارچوب این سفر با رئیس جمهور، مقامات پارلمان، نمایندگان شرکت‌های بزرگ و نهادهای مالی فرانسه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین در دستور کار نشست ازبکستان و فرانسه مسائل توسعه بیش از پیش گفت‌وگوهای سیاسی، همکاری‌های عملی در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی و مالی، اجرایی مشترک طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف و همچنین تشدید تبادلات فرهنگی و انسانی قرار دارند.

برنامه ریزی شده در پایان دیدار و گفت‌وگوها بیش از 10 سند بین دولتی از جمله قراردادهای همکاری در زمینه‌های اقتصادی و مالی، حمل و نقلی، گردشگری، محیط زیستی، فرهنگی و هنری، برنامه همکاری بین سازمان‌های سیاست خارجی به امضا برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید