سرانه مصرف تخم‌مرغ به ۱۹۸ عدد در سال افزایش یافت

    کد خبر :388444

سرانه مصرف تخم‌مرغ، طی هشت سال گذشته با اقدامات ترویجی از ۱۶۰ عدد به ۱۹۸ عدد در سال رسیده است.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ در همایش روز جهانی تخم مرغ با اعلام این خبر گفت: به منظور ترویج مصرف تخم مرغ در کشور و بهبود وضعیت این پروتئین اقتصادی و با کیفیت در سفره غذایی مردم، این ستاد کشوری به صورت دائمی تشکیل شده است.

فرزاد طلاکش افزود: به رغم جایگاه ایران به عنوان مقام دهم تولید تخم مرغ در جهان، سرانه مصرف این محصول همچنان در کشور پایین است و جایگاه ضعیفی در سبد غذایی مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و زنان باردار دارد.

وی درباره اهمیت مصرف تخم مرغ اظهار داشت: یکی از با کیفیت ترین غذاهای پروتئینی که می تواند نقش بسیار مهمی در رفع سوء تغذیه در جامعه داشته باشد، مصرف تخم مرغ است.

طلاکش افزود: گرچه عمده چربی تخم مرغ که در زرده موجود است از نوع غیر اشباع بوده و کلسترول آن نقشی تاثیر گذار در افزایش کلسترول خون ندارد، اما متاسفانه توسط برخی از پزشکان و کارشناسان تغذیه به کم خوردن تخم مرغ توصیه می شود.

وی تصریح کرد: امسال به منظور ترویج مصرف این محصول در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر ماه همزمان با روز جهانی تخم مرغ، پیش از ۲۰ هزار بسته تخم مرغ آب پز شده به همراه نان و آویشن در سطح مدارس، ایستگاه های مترو تهران و البرز، سرای محلات نسبتا محروم مناطق ۱۹،۱۷،۱۴،۱۳،۱۲،۱۰ و ۲۰ و مناطق محروم استان البرز توزیع شده است.

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ،گفت: ورود موضوع آشنایی با مزایای تخم مرغ و ترویج مصرف آن در کلیه مهد کودک های سراسر کشور با همکاری سازمان بهزیستی کشور و انعقاد تفاهم نامه آموزشی مربیان مهد کودک بین این ستاد و سازمان بهزیستی از دیگر اقدامات در این راستا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید