نگرانی رهبران آسیای مرکزی از قدرت گرفتن تروریست ها

    کد خبر :388427

با توجه به حضور و گسترش فعالیت گروه های افراط گریان و تروریست ها در منطقه آسیای مرکزی، قرار است نشست شورای وزرای دفاع کشورهای مشترک المنافع در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شود.

نشست شورای وزرای دفاع کشورهای مشترک المنافع با محوریت 20 موضوع از جمله وضعیت کنونی منطقه آسیای مرکزی و اولویت مبارزه با گروه های تروریستی بین الملل جمع این هفته در شهر تاشکند برگزار می شود.
از جمله موضوعات مهم دیگر که قرار است در این نشست میان اعضای کشورهای مشترک المنافع مطرح شود می توان به همکاری های نظامی و چشم انداز سیستم یکپارچه برای نظارت و ارزیابی وضعیت زیست محیطی و شیمیایی منطقه اشاره کرد.
علاوه براین، در نشست مذکور طرح اقدام سال 2019 به منظور توسعه سیستم های مشترک مخابراتی و تقویت نیروهای مسلح عضو اتحادیه کشورهای مشترک المنافع مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
لازم به ذکر است، در راستای تصمیم کشورهای منطقه آسیای مرکزی برای مبارزه با جریان های تروریستی و افراطی در ماه گذشته سمیناری متشکل از نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی برای مبارزه با تامین مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی در ترکمنستان برگزار شد.
نمایندگان کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان در نشست دو روزه سمینار مبارزه با تامین مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی که تحت حمایت سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار شد نیز حضور یافتند.
در سمینار شهر عشق آباد مقامات کشورهای آسیای مرکزی بهترین روش های مبارزه با تامین مالی گروه های تروریستی و همچنین تقویت بیشتر همکاری های بین المللی و بین اداراتی را مورد بحث و گفتگو قراردادند.
به گزارش ایرنا ،در این سمینار کارشناسان ملی از کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان برخی از اقدامات کشورهای و تجارب کشورهای خود در مبارزه با گروه های تروریستی را بیان کردند. شرکت کنندگان همچنین بر همکاری بین المللی و شناسایی مسیرهای تامین مالی گروه های تروریستی برای مقابله بیشتر با این گروه های را متذکر شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید