شریعتمداری به وزارت کار برود، همان وضعیت وزارت صنعت را خواهد داشت

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۲
    کد خبر :388373

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه روحانی باید کابینه‌ای با میانگین بالای عقل و خرد سیاسی تشکیل می‌داد، گفت: شریعتمداری اگر به وزارت کار هم برود، همان وضعیت وزارت صنعت را خواهد داشت.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با اشاره به خلاء سه وزیر اقتصاد، صمت و رفاه در دولت اظهار داشت: آقای روحانی باید کابینه ای کاملاً هماهنگ با میانگین بالای عقل و خرد سیاسی تشکیل می‌داد اما متأسفانه این امر علیرغم توصیه های موکد انجام نشد. آقای روحانی در مجموع نخواست یا توانایی این را نداشت که کابینه ای هماهنگ شکل بدهد.

وی افزود: امروز شرایط کشور به گونه ای است که بسیاری از افراد توانمند مانند گذشته تمایلی برای پذیرفتن پست های بالا مانند وزارت ندارند؛ بنابراین، گزینه های انتخابی آقای روحانی محدود خواهد بود.

ناصری تأکید کرد: سه وزارتخانه صمت، اقتصاد و رفاه، گلوگاه تنظیم شرایط مطلوب اقتصادی هستند؛ بنابراین، وزیر این وزارتخانه ها باید فردی با توانمندی و قابلیت بالا باشد.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با اشاره به مطرح شدن نام شریعتمداری برای تصدی وزارت رفاه تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می کنم، شریعتمداری اگر به وزارت رفاه هم برود، همان وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت را خواهد داشت و از این منظر، با چنین جابجایی هایی موافق نیستم.

به گزارش مهر ،وی با اشاره به خلاء حضور سخنگو در دولت گفت: دولت در زمینه اطلاع رسانی احساس نیاز نمی کند؛ به همین دلیل، پس از گذشت ۵ سال از این وضعیت به هم ریخته، آقای آشنا مشاور رئیس جمهور پیشنهاد داد که تک تک وزرا باید عملکرد خود را در فضای مجازی در معرض قضاوت مردم قرار دهند؛ این پیشنهاد به نظر من نشدنی و غیر قابل اجراست.

عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با اشاره به رأی دادگاه لاهه اضافه کرد: به نظر من، پیروزی در لاهه، کمتر از پیروزی در برجام نبود اما دولت و رسانه‌های همسو با دولت برای بهره برداری از این پیروزی جهت روشن سازی افکار عمومی، برنامه‌ای نداشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید