بالا رفتن نرخ ارز گریبانگیر تئاتر هم شد

    کد خبر :388359

دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بالا رفتن نرخ ارز و وضعیت بودجه را چالش بزرگ این دوره از جشنواره ذکر کرد.

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان درباره وضعیت بخش بین الملل این دوره از جشنواره گفت: بزرگترین چالش ما در این دوره بحث بودجه و بالا رفتن نرخ ارز است که باعث شده ما در انتخاب و توافق با گروه های خارجی مساله داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به دلیل شرایط مالی و بودجه، بیشترین چالش ما کمیت گرایی شده تا کیفیت ولی تمام تلاشمان این است که کمیت و کیفیت را در بخش بین الملل جشنواره بیست و پنجم تئاتر کودک و نوجوان به هم نزدیک کنیم.

کاظمی درباره اینکه با توجه به شرایط مالی موجود آیا در بخش بین الملل بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک شاهد حضور گروه یا گروه های خارجی خواهیم بود، اظهار کرد: این وضعیت برای همه جشنواره ها وجود دارد و ما هم باید در حد توانمان این مشکل را حل کنیم و شاهد اجراهای خارجی در بخش بین الملل جشنواره خواهیم بود.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره تعداد آثار مدنظر برای حضور در بخش بین الملل، گفت: ۱۶ کشور کاندیدای حضور در جشنواره هستند و کشورهای زیادی نیز متقاضی حضور بودند. ایتالیا، اسپانیا، یونان، نروژ، آلمان، بلژیک، چین، کنیا و آرژانتین از جمله کشورهایی هستند که گروه هایشان متقاضی حضور در جشنواره بوده اند و هنوز با هیچ گروهی به قطعیت نرسیده ایم و در حال مذاکره هستیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که گروه های خارجی نیز با جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همکاری کنند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آذرماه در شهر همدان برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید