تحویل اس ۳۰۰ به سوریه باعث موازنه قوا مقابل اسراییل می‌شود

    کد خبر :388242

«خالد الجیوسی» تاکید کرد که بعد از تحویل سامانه اس ۳۰۰ به سوریه توسط روسیه جنگنده های اسرائیلی در صورت ارتکاب هرگونه حماقتی سالم به آشیانه خود باز نمی گردند.

تصمیم اخیر روسیه در خصوص تحویل دادن سامانه اس ۳۰۰ به سوریه بعد از ساقط شدن هواپیمای این کشور که به دنبال شیطنت رژیم صهیونیستی در سوریه صورت گرفت بحث و جدل های فراوانی را در میان محافل آمریکایی و صهیونیستی به دنبال داشته است.

«خالد الجیوسی» تحلیلگر و روزنامه نگار فلسطینی در گفتگو با مهر در خصوص این تصمیم روسیه گفت: روسیه با تحویل دادن سامانه موشکی اس ۳۰۰ به سوریه تلاش می کند تا از برخورد و رویارویی مستقیم با رژیم صهیونیستی بعد از ساقط شدن هواپیمای روسیه در حریم هوایی سوریه دوری کند.

وی یادآور شد: کشته شدن ۱۵ نظامی روس در این حادثه باعث شد تا مسکو در موضع بسیار سختی در برابر ملت خود و سیاستهای داخلی اش قرار بگیرد به طوریکه مجبور باشد برای انتقام گرفتن دست به کار شود.

وی هم چنین تصریح کرد: هیچ گزینه ای بهتر از مجهز کردن سوریه به سامانه اس ۳۰۰ وجود ندارد چرا که این مسأله جزو خطوط قرمز اسرائیل محسوب میشود. روسیه با این اقدام دست به انتقام گیری محدود نظامی از اسرائیل ولی بسیار دردناک می زند.

الجیوسی تأکید کرد: افسران ارتش سوریه دیگر می توانند با استفاده از این سامانه جنگنده های دشمن صهیونیستی را ساقط کرده و انتقام روسیه را بگیرند.

این تحلیل گر فلسطینی تصریح کرد: بعد از ساقط شدن هواپیمای روسیه، مسکو هم پیمان خود یعنی سوریه را تقویت می کند و این مسأله از نظر آمریکا یک اقدام تنش آمیز است اما این مسأله توازن قوا ایجاد می کند به طوریکه آمریکا هر آنچه که اسرائیل از تسلیحات نظامی بخواهد در اختیارش قرار می دهد و در برابر اقدامات بین المللی علیه این رژیم از حق وتو استفاده می کند.

وی افزود: از آن سو روسیه نیز همین کار را در قبال سوریه انجام می دهد. برخی تحلیلگران نسبت به عدم تکمیل روند تحویل دادن سامانه اس ۳۰۰ به سوریه نگرانی هایی دارند چرا که اسرائیل تهدید کرده است که در صورت ارسال این سامانه به سوریه آن را هدف قرار می دهد و این بدترین توهین به روسیه محسوب میشود. برخی نیز معتقدند که مقامات رژیم صهیونیستی موفق خواهند شد در عوض پیشنهادات مالی وسوسه انگیز و یک عذرخواهی علنی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را راضی کنند که دست از این معامله بردارد.

خالد الجیوسی در ادامه یادآور شد: باتوجه به نحوه اعلام تحویل دادن اس ۳۰۰ به سوریه توسط مقامات روسیه و تماس تلفنی پوتین با بشار اسد همتای سوری خود بعید می دانم که هیچ کدام از احتمالات فوق عملی شود.

وی افزود: روسیه در حال حاضر در برابر یک آزمایش و چالش قرار دارد و آن اینکه ثابت کند سامانه اس ۳۰۰ رسما به سوریه تحویل داده شده است و می توان گفت که بدین ترتیب ائتلاف روسیه و اسرائیل دچار شکاف شده است. ممکن است دشمن صهیونیستی دست به حمله نظامی علیه این سامانه زده و کشور بزرگی مانند روسیه را خشمگین کند.

وی تاکید کرد: روسیه در واقع این سامانه را به سوریه هدیه داده است و بعد از آن اسرائیل باید در حملات خود علیه خاک سوریه تجدید نظر کند و چنانچه دست به حماقتی بزند جنگنده های اسرائیلی مانند گذشته سالم به آشیانه خود بازنمی گردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید