تیم ۲۵ ساله در آستانه انحلال/ اگر ورزش دولتی است چرا ارز نمی‌دهند

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸
    کد خبر :388176

سرمربی تیم هندبال هپکو اراک، گفت: اگر ورزش جزو نهادهای دولتی به شمار می‌رود چرا ارز دولتی به آن نمی‌دهند و اگر نیست چرا باید قانون بازنشستگی در آن اعمال شود!

در حالیکه قرار است سی و یکمین دوره رقابتهای لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور اواخر مهرماه استارت بخورد، تکلیف تیم هپکو اراک برای حضور در این دیدارها مشخص نشده است.

فدراسیون هندبال هم در نامه ای به مسئولین باشگاه هپکو خواسته تا تکلیف این مسئله را روشن کرده و با ارسال مدارک وضعیت حضور این تیم را معلوم کنند. هپکو که سابقه حضور ۲۵ ساله در رقابتهای لیگ برتر هندبال را دارد چند سالی است با مشکل مالی روبروست به طوریکه سال قبل چندین بار در میانه لیگ قصد کناره گیری از مسابقات را داشت اما با همت و تلاش ایرج رضایی مربی تیم این اتفاق رخ نداد. اما به نظر می رسد مشکل مالی این تیم امسال بیشتر شده به طوریکه شنیده شده هپکو حتی در پرداخت حقوق کارکنانش مشکل دارد چه برسد به تیم داری در لیگ برتر هندبال !

ایرج رضایی در گفتگو با مهر پیرامون آخرین وضعیت تیم هندبال هپکوی اراک گفت: با مسئولین باشگاه صحبت کرده ایم اما آنها برای حضور تیم مان در مسابقات امسال متقاعد نشده اند. قرار بود چند روز قبل به ما خبر بدهند اما تا الان خبری نشده است. البته خود هپکو نیز مشکلات مالی دارد. این باشگاه کلا دو تیم دارد که یکی از آنها هندبال است. با این شرایط که بزودی لیگ شروع می شود نمی دانیم بعد از ۲۵ سال تیم داری چه اتفاقی برای تیم و بازیکنان هپکو خواهد افتاد!

وی در مورد اینکه آیا تیم تاکنون تمرین رسمی انجام داده است یا خیر هم، گفت: بچه ها تا الان تمرین مشترک و گروهی نداشته اند و حتی قراردادی را هم امضاء نکرده اند البته به صورت انفرادی تمرین دارند. فعلا شانس حضور ما در لیگ برتر به کمتر از ۵۰ درصد می رسد. ما در قرعه کشی لیگ هم شرکت کردیم و امیدواریم این مسئله در چند روز آینده مشخص شود.

مربی تیم هندبال هپکو اراک خاطرنشان کرد: این تیم بعد از ۲۵ سال دچار چنین مشکلی شده است. بعید می دانم مشکل ما حل شود اما قطعا در این صورت برای بچه های ما شرایط سخت خواهد شد چرا که باید به دنبال تیم جدیدی باشند اما چاره ای نیست و نمی توان کاری انجام داد. امیدواریم پیگیری های ما با مسئولین استان نتیجه دهد و اسپانسرها جلو بیایند و از ما حمایت کنند. با خیلی ها صحبت کرده ایم اما تا الان جوابی به ما نداده اند.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات فراوان تازه آرامش به هندبال بازگشته و نمی دانم با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و با رفتن رحیمی چه اتفاقی خواهد افتاد ، گفت: در خصوص رفتن یا نرفتن آقای رحیمی به دنبال اجرای قانون بازنشستگی باید بگویم این مسئله خوبی نیست. ایشان استخوان خورد کرده ورزش و این رشته هستند و بعد از سالها مدیریت و در شرایط بحرانی دوباره به هندبال بازگشتند. دوسالی است که در هندبال آرامش برقرار شده است. ما در چند سال گذشته کرسی های زیادی را در میادین آسیایی از دست دادیم و با بازگشت ایشان نایب رئیسی آسیا را پس گرفتیم اما اگر بروند همین کرسی باقیمانده را هم از دست خواهیم داد. مگر کرسی های بین المللی به همین راحتی بدست می آید و به کسی می دهند ؟مطمئنا اگر فرد جدید و جوانی بیاید که شناخته شده نباشد ما دچار مشکل می شویم.

رضایی با انتقاد از اینکه قانون بازنشستگی برای ورزش ایده مناسبی نیست، تصریح کرد: نمی دانم چرا باید این قانون در ورزش اجرا شود. در تمام دنیا بحث فدراسیون های ورزشی جدا از مسائل و قوانین داخلی است و شاید با ادامه این روند امکان تعلیق ورزش کشور هم وجود داشته باشد. مگر اینکه روسای فدراسیون ها بخواهند استعفا دهند و نمی دانم آیا قرار است روسا همه استعفاء دهند؟ اگر استعفا ندهند آن وقت ورزش کشور دچار مشکل خواهد شد!

کارشناس هندبال کشورمان ادامه داد: اجرای این قانون برای همه کشور خوب است اما نه برای NGO هایی مانند فدراسیون های ورزشی. یک رئیس هیات یا رئیس فدراسیون و یا حتی مدیر باشگاه باید تجربه کاری داشته باشد. مطمئنا در صورت اجرایی شدن این قانون در بسیاری از رشته ها همین نفرات خوبی را هم که داریم از دست خواهیم داد در حالیکه این نفرات می توانند در کنار فدراسیون باقی مانده و تجربه خود را به مجموعه انتقال دهند. به نظرم با این شرایط اجرای این قانون برای ورزشی ها خوب نیست.

مربی تیم هندبال هپکو اراک بیان کرد: البته من به خود آقای رحیمی کار ندارم در این بحث کلی اظهار نظر کردم اما در هندبال و در شرایطی که ایشان ۳۰ سال است در ورزش کشور بوده و بخش عمده ای از تجربه مدیریتی اش در هندبال است آن وقت باید از این رشته برود! ما ۳-۴ سالی است که در بخش های مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هیچ مقامی نیاورده ایم اما در این مدت روی آنها کار شده است؛ دارند آماده می شوند تا سالهای آینده بتوانیم به موفقیت آنها امیدوار شویم. اما شاید با آمدن فرد جدید برنامه ها تغییر کند.

وی که از مربیان با سابقه این رشته می باشد با بیان اینکه هندبال بعد از سالها که مدیر ثابتی نداشت دوسالی است که با آرامش کارها را پیش می برد، گفت: تیم نوجوانان و جوانان ما خوب کار کرده اند و با یک باخت پنجم آسیا شدند. از لحاظ پایه هندبال خوب شده ایم و اگر این سرمایه گذاری ادامه داشته باشد در سه چهار سال آینده نتیجه بهتری خواهیم گرفت. اما این مسئله دلاری و ارزی در این روزها به تیم های ملی ما آسیب می زند. اگر می خواهیم نوجوانان و جوانان بهتر شوند باید روی آنها سرمایه گذاری شود و تجربه های بین المللی داشته باشند تا در بزرگسالی ثمره آنها را ببینیم.

رضایی بیان داشت: اگر یک رئیس جوان بیاید که تجربه نداشته باشد هم کرسی های آسیا و بین المللی مان را از دست می دهیم و هم هندبال دوباره آسیب خواهد دید. مطمئنا این مسئله بر روند این رشته بی تاثیر نیست. به نظرم باید فکری نسبت به مقوله منع به کارگیری بازنشستگان در ورزش شود و در بحث سهمیه های دولتی این مسئله را نبینند. اگر ورزش جزء دولتی ها هست چرا ارز دولتی به آن نمی دهند و اگر نیست چرا باید قانون بازنشستگی در آن اعمال شود!

وی تصریح کرد: این روزها حال و روز ورزش خوب نیست. اسپانسرها نمی آیند و ورزش کشورمان به مرور لطمه خواهد خورد. هندبال مانند فوتبال و والیبال نیست که هر اسپانسری راحت به سراغش بیاید. به زودی شاید این وضعیت برای همه رشته های ورزشی پیش بیاید و اسپانسرها به راحتی برای آنها هم هزینه نکنند آن وقت شرایط برای کل ورزش سخت خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید