جراحی زیبایی در آرایشگاه و مطب/دخالت افراد پزشک و غیر پزشک

    کد خبر :388091

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، نسبت به دخالت افراد پزشک و غیر پزشک در حوزه جراحی زیبایی هشدار داد.

به گزارش مهر، حامد وطنی با اشاره به فعالیت غیرقانونی افراد پزشک و غیر پزشک در حوزه جراحی زیبایی، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ جراح فوق‌تخصص پلاستیک و زیبایی در ایران داریم ولی بر اساس برخی از منابع ۳۶۰۰ نفر در شهر تهران و ۸ هزار نفر در کل ایران مشغول جراحی پلاستیک هستند که خیلی از اینها آموزش لازم را ندیده و حتی پزشک هم نیستند.

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک، اظهار داشت: بادی کانتورینگ به مفهوم تراش بدن از طریق انجام اقداماتی بر روی بافت چربی است و این موضوع یکی از محورهای این کنگره در بخش داخلی به شمار می‌رود.

وی افزود: امروزه این عمل جراحی در تمام دنیا از جمله ایران مورد استقبال قرار گرفته و بسته به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای مختلف با گسترش همراه بوده است که کم خطر شدن اعمال جراحی نسبت به گذشته یکی از علل افزایش این تقاضا است.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: در گذشته عمل‌های جراحی یک ریسک بالقوه داشت ولی اکنون سهل‌تر و آسان‌تر شده و گاهی به صورت سرپایی صورت می‌گیرد و بیمار درگیری کمتری دارد. البته گاهی این اعمال به غلط سهل و ساده انگاشته می‌شود و در صورتی که توسط افراد غیرحرفه‌ای، نادرست انجام گیرد عوارضی را به همراه خواهد داشت که اصلاح آن بسیار مشکل بوده و یا غیرقابل برگشت‌پذیر است.

باطنی با اشاره به اینکه گردش مالی موجود در عمل‌های جراحی سبب شده که مورد اقبال افراد غیرحرفه‌ای قرار گیرد خاطرنشان کرد: اکثر عوارض ایجاد شده از این جراحی‌ها به دست افراد غیرحرفه‌ای است چرا که طراحی عمل جراحی درست بوده و در صورتی که به صورت دقیق انجام گیرد عوارض ناچیزی را به همراه دارد.

وی از انجام جراحی زیبایی در محل‌هایی همچون آرایشگاه‌ها و مطب‌ها خبر داد و گفت: این مسئله سبب بروز عوارض زیاد و حتی مرگ و میر می‌شود چرا که جراحی باید در اتاق عمل استاندارد باشد. بنابراین تأکید داریم که بیماران سطح آگاهی خود را قبل از عمل افزایش دهند و پزشک را با دقت انتخاب کنند.

باطنی گفت: وب‌سایت سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و انجمن جراحان پلاستیک از مراجع قانونی است که افراد می‌توانند برای انتخاب جراحی پلاستیک به آن تکیه کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات ایجاد شده در فضای مجازی همچون صفحات اینستاگرام را نخورند.

دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک با حضور اساتید بین‌المللی و صاحب‌نظران داخل کشور ۲۲ تا ۲۳ ‌آبان ۹۷ برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید