سردار شرفی عنوان کرد

مؤسسات حفاظتی و مراقبتی بهترین مدل برای پیشگیری از وقوع جرم

    کد خبر :388076

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی بهترین مدل برای پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: سازمان‌ها از ظرفیت موسسات حفاظتی و مراقبتی و نیروهای فعال آن آگاهی ندارند و انتظار داریم این افراد معرفی شوند.

سردار محمد شرفی در هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: همیشه از واژه‌هایی همچون پیشگیری بهتر از درمان است یا پیشگیری بر مقابله مقدم است یا امنیت مشارکتی امنیت مردم پایه است، استفاده می‌کنیم که اگر همه این واژه‌ها را خلاصه کنیم مدلی تحت عنوان موسسات حفاظتی و مراقبتی در می‌آید.

وی ادامه‌ داد: موسسات حفاظتی و مراقبتی بهترین مدل برای پیشگیری از وقوع جرم است. در حقیقت اصل پیشگیری ظاهر است که این مظاهر دیده شده، باعث می‌شود تا هزینه ارتکاب جرم برای مجرم بیشتر شود ، زیرا همین که هزینه بالا رفت عقلانیت مجرم فعال می‌شود و می‌گوید که عاقلانه نیست که مرتکب جرم شوم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا، اضافه کرد: این نبوغ جمهوری اسلامی ایران است که این را طراحی کرده است و به منصه ظهور رسانده تا به این مرحله در کشور برسد که این موسسات حدود 100 هزار نیرو داشته باشند و بیش از 4000 موسسه و 700 موسسه با مدیرعامل و هیات مدیره که جزو بهترین نفرات هستند ایجاد شود. این افراد عموما روش‌های پیشگیری از وقوع جرم را مطالعه کرده‌اند تا بهترین الگو را پیاده سازی کنند تا بحث پیشگیری در نظام جمهوری اسلامی ایران رخ دهد.

وی خاطر نشان کرد: اما این افراد موانعی دارند که بخشی از این موانع در حوزه دولت قرار دارد. برای مثال در خصوص وزارت کار باید این را گفت‌ که وزارت کار با قانون تجارت با این افراد برخورد نکند ، زیرا اساس کار آنها پیشگیری از جرم و تامین امنیت است. همچنین موضوع بعدی به کارگیری از پتانسیل‌ خدادادی است. جامعه این افراد را نمی شناسد، سازمان‌ها نیز از ظرفیت این افراد و موسسات آگاهی ندارند. بنابراین انتظار داریم این افراد معرفی شوند.

سردار شرفی ، تصریح کرد: وجود همیار پلیس هزینه ارتکاب جرم را بالا می‌برد، اما گاهی اوقات مداخلاتی اتفاق می افتد که نیاز به حکم ضابطیت دارد که مطالبه گر آن نیز هستیم. همچنین بایستی در آیین‌نامه‌ نیز بازنگری رخ دهد تا دامنه ایفای نقش این سازمان‌ها وسیع‌تر شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رییس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه با بیان دفاع مشروع که در قوانین جمهوری اسلامی ایران است و هر فرد می‌تواند از خودش دفاع مشروع کند، اظهار کرد: یکی از وظایف این مؤسسات، تأمین تجهیزات دفاع شخصی است که این تجهیزات را به چه جامعه‌ای و با چه هدف آموزش و مهارتی در اختیار دیگران قرار دهند و باید بر روی این مسائل نیز به صورت تخصصی کار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید