اوضاع برای ترامپ پیش از انتخابات کنگره بهم ریخت/کاهش صادرات نفتی ایران قیمت بنزین در آمریکا را به 3 دلار می رساند

    کد خبر :387940

قیمت بنزین برای مصرف کنندگان آمریکایی در مسیر مخالف قرار گرفته است. میانگین بهای ملی در زمانی از سال به سه دلار نزدیک میشود که باید سیر نزولی داشته باشد. با فرا رسیدن زمان انتحابات میان دوره ای، این خبر خوشی برای مبارزان انتخاباتی نیست.
بلومبرگ نوشت: قیمت بنزین برای مصرف کنندگان آمریکایی در مسیر مخالف قرار گرفته است. میانگین بهای ملی در زمانی از سال به سه دلار نزدیک میشود که باید سیر نزولی داشته باشد. با فرا رسیدن زمان انتحابات میان دوره ای، این خبر خوشی برای مبارزان انتخاباتی نیست.

به گزارش انتخاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: یافتن دلیل این امر چندان دشوار نیست. ترامپ با اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران، تصمیم گرفته است تقریبا به میزان سه میلیون بشکه از تولید روزانه نفت جهان بکاهد، آن هم درست زمانی که اوپک و دوستانش تازه موفق شده بودند که از عرضه مازاد نفت در جهان جلوگیری کنند. ممکن است به نظر برسد که «اوپک پلاس» قصد دارد جهان را از این وضعیت نجات دهد. شاهزاده بن سلمان گفته که اوپک در برابر میزان کاهش تولید نفت ایران، دو برابر به تولید خود افزوده است. اما این سخن فریب دهنده است. تولیدکنندگان به سختی توانسته اند به میزان برابر با کاهش تولید ایران به تولید خود بیفزایند.

اطلاعات بلومبرگ نشان میدهد که مجموع تولید نفت اوپک و روسیه به میزان 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش یافته اما این فقط بخشی از داستان است. سه مورد از این موضوع دستگیر ما می شود. نخست تولید جمهوری کنگو است که در ماه ژوئن به اوپک پیوست. مورد دوم کاهش مستمر تولید سایر کشورهای خارج از اوپک به ویژه مکزیک است. مورد سوم نیز کاهش صادرات میعانات گازی ایران است یعنی نوعی از نفت خام سبک که از میادین گازی استحصال می شود. این موارد باید به طریقی جبران شوند.

نتیجه همه ابن موارد این است که مجموع عرضه نفت خام و میعانات گازی از جانب اوپک و شرکایش مانند روسیه از ماه آوریل تاکنون ۳۵۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است. این میزان بسیار کمتر از یک میلیون بشکه ای است که عربستان سعودی در ماه ژوئن برای تعادل بازار قول آن را داده بود. ممکن است به نظر برسد که سعودی ها در حال جبران این کسری عرضه باشند. وزیر انرژی این کشور، خالد الفالح می گوید کشورش در حال حاضر هم تولید خود را افزایش داده است. تولدد نفت آنها در ماه نوامبر از ده و هفت دهم میلیون بشکه فعلی نیز بیشتر خواهد بود.

عربستان سعودی برای جبران خلا نفتی ایران، باید تولید خود را به شدت افزایش دهد. این پادشاهی به این منظور روی بازتولید از میادین نفتی واقع در منطقه بی طرف مرزی با کویت حساب کرده تا ۵۰۰۰۰۰ بشکه به تولید خود بیفزاید اما دو کشور در مورد آن به توافق نرسیدند.

بن سلمان می گوید عربستان سعودی دارای ظرفیت تولید مازاد یک و سه دهم میلیون بشکه ای است که می تواند به ظرفیت تولید منطقه بی طرف ذکر شده افزوده شود. اما عملیاتی کردن این هدف زمانبر است و پروژه های تعمیراتی در پیش هستند. در عین حال افزایش قیمت ها بر فشار افزوده اند. از آنجا که عرضه مازاد نفتی عربستان چند هفته اگر نگوییم چند ماه به طول خواهد انجامید، در زمان انتخابات میان دوره ای آمریکا کاهش قیمت ناچیز خواهد بود و کابوس نرخ سه دلاری بنزین به ازای هر گالن نیز ممکن است درست در زمان رای دادن آمریکایی ها، محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید