بطحائی: توقع رفتار بزرگسالانه از کودک، خطای تربیتی است

    کد خبر :387788

وزیر آموزش و پرورش در مراسم روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: برخی توقع دارند کودکان مانند بزرگسالان رفتار کنند، این یک خطای تربیتی است.

صبح امروز سید محمد بطحایی در ویژه برنامه‌ای که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار ” آینده را باید ساخت” برگزار شد با تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک اظهار کرد: این روز بهانه خیلی خوبی برای بررسی مسائل کودکان و مشکلات فرا روی تربیت بچه‌ها است۰

وی افزود: یاد می‌کنیم از کودکانی که در ۸سال جنگ تحمیلی،همچنین در جنگ یمن ، سوریه و سایر کشورها جان خودشان را از دست دادند و امیدوارم روزی فرا رسد که همه کودکان در فضایی سرشار از آرامش و با نشاط زندگی کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شخصیت افراد در کودکی ساخته می شود و سه نهاد در شکل گیری شخصیت افراد موثر هستند، اولین آن خانواده است و بچه ها همواره از والدین خود الگو برداری می کنند و صفاتی مانند؛ صداقت، تحمل دیگران، تعامل با دیگران و سایر مهارت های زندگی را از پدر و مادر فرا می گیرند.

وی ادامه داد: دومین محیط تربیتی جمع همسالان است و کودک بسیاری از عادات رفتاری را از هم سن و سالان خود اقتباس می کند و سومین عامل تربیتی، محیط مدرسه است.

بطحایی خاطرنشان کرد: ضروری است محیط مدرسه به ویژه در دوره ابتدایی محیط سرزنده و شاداب تر باشد و بچه‌ها باید بازی کردن را توام با دانش در مدرسه بیاموزند و فر اگیرند.

وی ادامه داد: امروز یکی از کلاس‌های مدرسه باید باغچه باشد تا بچه‌ها انس با طبیعت را در مدرسه فراگیرند اما متاسفانه چنین نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو کابینه تدبیر وامید اذعان کرد: برخی توقع دارند کودکان مانند بزرگان رفتار کنند و این شروع خطای آموزشی است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته برنامه‌های خوبی برای تعامل با خانواده‌ها و همسو شدن با خانواده‌ها در مسیر تربیت اجرایی کردیم و تحقق این امر، عامل موفقیت است.

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: امیدوارم بتوانیم با تلاش بیشتر همکاران ، مدرسه را به محیطی شاداب تبدیل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی با موضوع کودکان در مجتمع حجاب گفت: امیدواریم شرایط ایجاد چنین محیط هایی در همه مدارس ایجاد شود تا دانش آموزان از آن بهره مند شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید