الکترونیکی شدن خدمات، سلامت اداری کشور را تضمین می‌کند

    کد خبر :387626

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: شفاف‌سازی اصولا در کشور مخالفینی دارد، اما الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند منجر به شفافیت شود؛ به طور مثال این اصلا خوب نیست که نتوانیم در سیستم الکترونیکی، دریافت خدمات توسط بیمار، نحوه ارائه خدمات و رضایت بیمار را رصد کنیم.
مهندس طاهر موهبتی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به خدمات سامانه ١٦٦٦ سازمان بیمه سلامت گفت: این سامانه خدمات مشاوره، تعویض و تمدید دفترچه، خسارات متفرقه، شکایت و غیره را به بیمه شدگان ارائه می کند و قصد ما این است به سمتی حرکت کنیم که این سامانه خدمات مشاوره درمان را نیز با همکاری انجمن‌های علمی ارائه کند.

وی افزود: هفته‌ای یک بار تمام مدیران سازمان باید در این سامانه حاضر باشند تا به شکایات و مشکلات بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت پاسخ بدهند که حرکت موثری برای تکریم بیمه‌شدگان خواهد بود.

موهبتی با اشاره به هم پوشانی‌های بیمه‌ای، ادامه داد: حدود ٤ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر پوشش بیمه‌ای وجود دارد و در هر جا که سازمان بیمه‌ای دیگری با بیمه سلامت هم پوشانی داشته باشد، بیمه سلامت حذف می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجرای راهنماهای بالینی اظهار کرد: از اول شهریور سامانه تعیین خدمات تصویربرداری راه‌اندازی شده که بر اساس راهنماهای بالینی ابلاغی وزارت بهداشت، استفاده افراد از ام آر آی، سی تی اسکن و آنژیوگرافی و غیره منطقی شده و افراد برای استفاده بیش از میزان مجاز از این خدمات، باید تاییدیه پزشک یا گروه پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی را داشته باشند و این کار در راستای صیانت از سلامت افراد انجام شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی با بیان این که الکترونیکی شدن خدمات، سلامت اداری کشور را تضمین می‌کند، افزود: شفاف سازی اصولا در کشور مخالفینی دارد، اما الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند منجر به شفافیت شود. به طور مثال این اصلا خوب نیست که نتوانیم در سیستم الکترونیکی، دریافت خدمات توسط بیمار، نحوه ارائه خدمات و رضایت بیمار را رصد کنیم.

موهبتی ادامه داد: از طرفی تعداد زیادی کاغذ برای ثبت سندهای کاغذی مصرف می‌شود. درختان زیادی برای مصرف کاغذ قطع می‌شوند. این در حالی است که بر اساس قانون، قطع هر درخت بین ٣ تا ٦ میلیون تومان جریمه دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر مدیریت منابع، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی، مدیریت منابع ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید