وضعیت بهداشتی مناطق سیلابی/ آمار مصدومان و فوتی ها

    کد خبر :387596

سخنگوی وزارت بهداشت ، آخرین وضعیت مناطق سیلابی کشور را تشریح کرد.

ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری، به آمار مصدومان حوادث سیل در کشور اشاره کرد و افزود: در حوادث جوی اخیر در کشور که ناشی از وقوع سیل، صاعقه و طوفان و گرد و غبار بوده، تا ساعت ۲۴ روز گذشته، ۹۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شده یا به این مراکز مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: در استان مازندران، ۲۱ نفر، استان گیلان ۴ نفر، استان سیستان و بلوچستان ۱۳ نفر و استان کرمان ۶۱ مصدوم داشته اند.

حریرچی افزود: از ۹۹ نفری که در این حوادث مصدوم شده اند، ۳۱ نفر هنوز بستری هستند و ۶۸ نفر ترخیص شده اند.

وی گفت: متاسفانه در این حوادث و تاکنون ۸ نفر در کشور جان خود را از دست داده اند که ۴ نفر از آنها بر اثر وقوع سیل در مازندران و گیلان، ۳ نفر بر اثر رعد و برق در مازندران و کرمانشاه و یک نفر بر اثر برق گرفتگی ناشی از وقوع سیل در مازندران جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: برای این حوادث، دستورالعمل های خاصی از سوی مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شده و ارتباط مستمری با مراکز هشدار سریع مانند سازمان هواشناسی داریم.

وی افزود: تجهیزات آمبولانس ها در استان های درگیر با حوادث جوی، افزایش یافته و وضعیت استقرار آمبولانس ها، پایگاه های اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی تغییر پیدا کرده است.

حریرچی گفت: کارشناسان مبارزه با بیماری های وزارت بهداشت در مناطق متاثر از حوادث جوی، مستقر شده اند و برای شرایط دشوارتر نیز آمادگی دارند.

وی افزود: وضعیت آب آشامیدنی، میزان کلر باقی مانده در آب، ناقل های بیماری زا و شکستگی های لوله های انتقال آب به طور مستمر توسط کارشناسان وزارت بهداشت بررسی می شود.

به گزارش مهر ،حریرچی ادامه داد: در مناطق متاثر از حوادث جوی، بیماری های روده ای و گوارشی ثبت می شود که خوشبختانه تا کنون موردی از این بیماری ها گزارش و مشاهده نشده است.

وی افزود: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی و تداوم بارش ها در کشور، پایگاه های اورژانس هوایی و زمینی در این استان ها در آماده باش کامل هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: در رسیدگی به وضعیت بیماران، مشکلی نداریم و هیچ نگرانی از بابت بروز بیماری های مختلف در این مناطق وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید