معرفی C5 ایرکراس، اولین شاسی بلند پلاگین هیبریدی سیتروئن

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۹:۱۷
    کد خبر :387524

کمپانی خودروسازی سیتروئن با حضور در نمایشگاه بین المللی پاریس 2018، اولین خودروی شاسی بلند پلاگین هیبریدی خود را برمبنای سیتروئن C5 ایرکراس رونمایی کرد.

درست همانند کمپانی خودروسازی پژو، هدف اصلی حضور سیتروئن در نمایشگاه بین المللی پاریس امسال، بدون شک می‌تواند رونمایی و نمایش اولین خودروی شاسی بلند پلاگین هیبریدی خود باشد که بر مبنای سیتروئن C5 ایرکراس توسعه پیدا کرده و از سال 2020 میلادی آماده عرضه به مشتریان خواهد شد.

در سال 2020 میلادی، خودروی شاسی بلند سیتروئن C5 ایرکراس با یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی بسیار خوب راه اندازی خواهد شد که متشکل از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری چهار سیلندر از نوع “PureTech” بوده و می‌تواند خروجی قدرت 178 اسب بخاری داشته باشد، این درحالیست که توسط یک موتور الکتریکی 108 اسب بخاری حمایت شده و به صورت یک مجموعه با حساب اتلاف انرژی، می‌تواند خروجی قدرت 222 اسب بخاری به صورت ترکیبی داشته باشد.

این سیستم محرک پلاگین هیبریدی دقیقا همانی خواهد بود که شرکت خودروسازی پژو بر روی محصولات خود استفاده کرده است، پس بر همین اساس می‌توان گفت که سیستم محرک پلاگین هیبریدی سیتروئن C5 ایرکراس بویژه موتورهای الکتریکی آن توسط مجموعه باتری‌های لیتیوم یون 13.2 کیلووات ساعت تغذیه خواهند شد که ترکیب نیروی آن با موتور بنزینی، بدست آمدن حداکثر قدرت 222 اسب بخاری و گشتاور 337 نیوتن متری خواهد بود.

برای بکارگیری این نیرو در سیستم خروجی، شرکت خودروسازی سیتروئن از جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته EAT8 استفاده کرده است که نسبت دنده‌های آن بهینه سازی شده و همچنین حالت ترمز آن در صورت رها کردن پدال ترمز بهبود پیدا کرده است.

در حالت تمام الکتریکی، سیتروئن C5 ایرکراس می‌تواند به سرعت 135 کیلومتر بر ساعت رسیده و همچنین تا حداکثر محدوده 50 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری‌های خود حرکت کند، این درحالیست که حالت هیبریدی اتومبیل و استفاده ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی، تنها مصرف سوخت 2 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر و همچنین تولید 50 گرمی گازهای آلاینده در هرکیلومتر برای کاربران خود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید