کیم جونگ اون: مذاکره با «پمپئو» فوق‎العاده بود!

    کد خبر :387181

رهبر کره شمالی گفتگوی میان خود و وزیر خارجه آمریکا را که دیروز یکشنبه انجام شد سازنده ارزیابی کرد و نتیجه را فوق‎العاده اعلام کرد.

به گزارش مهر، رسانه رسمی کره شمالی به نقل از کیم جونگ اون رهبر این کشور، مذاکره با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا را که دیروز یکشنبه در پیونگ‌یانگ انجام شد؛ سازنده و فوق‌العاده توصیف کرد.

به گفته این رسانه، در دیدار دیروز، طرفین مواضع مشترک را به‌طور کامل درک کرده و به تبادل دیدگاه‌ها پرداختند.

همچنین طرفین برای برگزاری مذاکرات کاری درراستای برقراری هرچه سریعتر دومین دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، توافق کردند.

بنابر اعلام این رسانه، کیم و پمپئو از روند مثبت اوضاع در شبه‌جزیره کره استقبال کردند و به‌تفصیل، درباره طرح‌های حل مسئله عاری‌سازی این منطقه از تسلیحات هسته‌ای و همچنین موارد نگرانی طرفین صحبت کردند.

این رسانه به نقل از کیم افزود: بر این باورم که گفتگو میان ۲ کشور بر مبنای اعتماد عمیق میان رهبران طرفین ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از ترامپ به دلیل تلاش صادقانه برای اجرای توافق تاریخی که در ماه میلادی ژوئن در سنگاپور حاصل شد، تمجید کرد.

این درحالی است که کارشناسان آمریکایی صحت صداقت پیونگ‌یانگ در روند مذاکرات را زیر سوال برده و پمپئو نیز پیشتر از لزوم حفظ تحریم‌ها تا زمان خلع‌سلاح سخن گفته بود- اقدامی که انتقاد کره شمالی را در پی داشت.

درنتیجه دیدار دیروز، قرار شد سران کره شمالی و آمریکا در اولین فرصت تجدید دیدار کنند حال‌آنکه از ناظرین بین‌المللی نیز برای تایید فرایند نابودی مرکز آزمایش هسته‌ای «پانگی-ری» دعوت شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید