هنوز سهم فیلم‌ها از گیشه جام‌جهانی مشخص نشده است

    کد خبر :387096

سخنگوی شورای عالی تهیه‌کنندگان با اشاره به اینکه هنوز سهم فیلم‌ها از فروش بلیت‌های مسابقات جام‌جهانی مشخص نیست تاکید کرد این مساله یک پروسه طولانی دارد.

مسعود اطیابی سخنگوی شورای عالی تهیه‌کنندگان با اشاره به یکپارچه‌سازی تهیه‌کنندگان سینما گفت: مساله یکپارچه‌سازی تهیه‌کنندگان به‌زودی به نتایج نهایی می‌رسد و تا آن زمان شورای عالی تهیه‌کنندگان همچنان به فعالیت‌های صنفی خود عمل می‌کند.

وی درباره پرداخت هزینه فروش بلیت مسابقات جام‌جهانی به صاحبان فیلم‌ها که در سینماها به نمایش درآمده بود، توضیح داد: در حال حاضر شورایعالی تهیه کنندگان در این زمینه ورود پیدا نکرده است. در واقع شورای عالی اکران ابتدا باید موارد مختلف را مدنظر قرار دهد، پول‌ها از سینماداران دریافت شود، تا در نهایت تصمیم گرفته شود که سهم هر فیلم از این مبالغ چه میزان است.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما تاکید کرد: شورای عالی اکران کلیت برنامه‌ریزی برای چگونگی دریافت هزینه بلیت‌های بازی‌های جام‌جهانی که در سینماها نمایش داده شده بود را انجام داده است، اما هنوز مساله اینکه کدام فیلم‌ها چند درصد از فروش بلیت‌های مورد نظر را دریافت می‌کنند، مشخص نشده است.

وی توضیح داد: در آن زمان نزدیک به ۱۵ فیلم سینمایی اکران بوده است و بی شک هرکدام از صاحبان این فیلم‌ها نسبت به دریافت سهم خود مدعی هستند. همچنین باید بررسی کرد که چه درصدی باید به آثار پرفروش و چه درصدی به دیگر آثار ارائه می‌شود، البته باید به پردیس‌های سینمایی نیز توجه کرد چرا که معمولا در پردیس‌ها چند فیلم با هم اکران می‌شود، که این مساله خود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سخنگوی شورای عالی تهیه‌کنندگان با تاکید بر اینکه بی شک این مساله پروسه طولانی و سختی دارد، یادآور شد: شورای عالی اکران سهم کلی فیلم‌ها و صاحبان سینماها را محاسبه کرده‌، اما هنوز کار اصلی باقی مانده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قرار است پول‌های مورد نظر به حسابی در خانه سینما واریز شود تا در نهایت تصمیم گیری کلی صورت گیرد.

اطیابی در پایان با اشاره به اینکه سینماداران ۲ هفته فرصت دارند تا مبالغ فروش بلیت‌های مسابقات جام جهانی را به حساب موردنظر واریز کنند، گفت: در مرحله نهایی شورایعالی تهیه‌کنندگان برای حمایت از حقوق صاحبان فیلم‌ها وارد کار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید