از سوی رییس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح شد

دستور پاکسازی معابر، آبراهه‌ها و زیرگذرها قبل از شروع بارش

    کد خبر :386777

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت شش استان اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد را که تحت تاثیر بارش‌های سیل آسا قرار گرفته‌اند، تشریح کرد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با فرارسیدن فصل پاییز احتمال جاری شدن سیلاب‌های مخرب در سطح استان بسیار محتمل بوده و از طرفی با توجه به تجارب گذشته و حوادث اخیر در برخی از استانها و وقوع خسارات جبران ناپذیر بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی و نبود آمادگی قبلی بیم آن می رود که بار دیگر حوادث تکرار و اموال، احشام و جان انسانها در معرض خطر سیل، آبگرفتگی و صاعقه قرار گیرد.

معاون وزیرکشور تاکید کرد: به همین منظور و همزمان با صدور اطلاعیه و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی کشور اتخاذ تمهیدات ضروری و حفظ آمادگی دائمی و اقدام موثر در ساعات اولیه حوادث، آمادگی امداد و اسکان اضطراری آسیب دیدگان احتمالی در دستور کار ادارات کل مدیریت بحران استان های سراسر کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان با حضور کلیه اعضا و برنامه ریزی لازم برای مدیریت عملیات تاکید کرد و گفت: با در نظر گرفتن تجارب سال های گذشته و جلب مشارکت کلیه سازمان ها و دستگاه های مرتبط دولتی و خصوصی و با توجه به نقش مهم و موثر مشارکت مردم در مدیریت بحران، ضمن برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص، اقدامات آموزشی و ترویجی به منظور جلب مشارکت شهروندان در همکاری با نیروهای خدماتی و امدادی مدنظر قرار گیرد.

نجار گفت: اطلاع رسانی محیطی و آموزش شهروندان در زمینه بکارگیری اصول و ضوابط ایمنی و پیشگیری و کنترل حوادث و مشکلات خاص فصول سرد مانند خفگی و گاز گرفتگی و… همواره در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ضرورت پاکسازی معابر، آبراهه هاو زیرگذرها قبل از شروع بارش نزولات جوی اظهارکرد: انتظار می رود اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان‌ها اقدامات لازم برای پیش بینی و آماده سازی عوامل اجرایی مورد نیاز عملیات زمستانی شامل نیروی انسانی، تجهیزات، ماشین آلات و… متناسب با شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه را پیش بینی کنند.

نجار با اشاره به شرایط خاص موجود در شهرهای بزرگ و مراکز استان از جمله بالا بودن جمعیت، حجم بالای تردد در معابر و فضاهای عمومی تاکید کرد: در شرایط اضطرار پیرو اطلاعیه و اخطاریه های صادره از سوی سازمان هواشناسی و این سازمان اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در دستور کار اعضای شورای هماهنگی و کارگروه های چهارده گانه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اقدامات صورت گرفته در مناطق آسیب دیده از بارش‌های روز گذشته تصریح کرد: تا کنون تخلیه آب از 410 واحد مسکونی، رها سازی 32 دستگاه خودرو از سیلاب ، اعزام 166 تیم امداد و نجات بالغ بر 675 امدادگر از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استانهای تحت تاثیر صورت گرفته، همچنین برای توزیع 496 تخته پتو، 87 تخته موکت ، 396 کیلو گرم نایلون و 324 قوطی کنسروجات نیز اقدام شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، قزوین، اردبیل، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گیلان بارش باران و مه گرفتگی و استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گرد و خاک گزارش شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید