مذاکرات بین پاکستان و گروه ویژه مبارزه با پولشویی آسیا- پاسیفیک

    کد خبر :386579

مذاکرات بین پاکستان و گروه ویژه مبارزه با پولشوییِ آسیا- پاسفیک (APG) امروز در اسلام آباد آغاز می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه پاکستان، مذاکرات بین پاکستان و گروه ویژه مبارزه با پولشوییِ آسیا- پاسیفیک (APG) امروز در اسلام آباد آغاز می شود.

بر اساس جزئیات، این گروه به بررسی اقدامات حقوقی و اداری مبارزه با پولشویی و همچنین اقدام مالی علیه تروریسم در پاکستان پرداخته و گزارش خود را به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ارائه خواهد داد.

به گفته رسانه های پاکستان این گروه با مقامات وزارت اقتصاد، وزارت کشور، وزارت صنایع و معادن و بانک مرکزی پاکستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

افزون بر این، این گروه در دیدار با مقامات کمیسیون اواراق بهادار و بورس و همچنین سازمان های اجرایی پاکستان ملاقات و در مورد مبارزه با قاچاق مواد مخدر به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است که گروه بین المللی اقدام مالی علیه تروریسم (FATF) در نشست اخیر خود در پاریس تصمیم گرفت تا نام پاکستان همچنان در فهرست کشورهای تحت رصد این گروه موسوم به خاکستری بماند.

گروه ویژه اقدام مالی علیه تروریسم یک نهاد بین دولتی مستقر در پاریس است که برای مبارزه با امور مالی غیر قانونی، معیارهای جهانی وضع می کند.

۳۷ کشور جهان عضو گروه مذکور هستند. آمریکا، انگلیس، چین، هند، ترکیه و تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به همراه اتحادیه اروپا از اعضای این گروه به شمار می روند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید