محمد منصوری: مهمترین هدف ما کسب مدال المپیک است

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۹:۴۱
    کد خبر :386385

محمد منصوری، سرمربی تیم ملی جودو ایران گفت: مهمترین هدف و آروزی من و بچه‌ها کسب مدال المپیک است تا به آرزوی دیرینه جودو ایران دست پیدا کنیم.

محمد منصوری در خصوص عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات جهانی جودو اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که با تیم 3 نفره جودو ایران عملکرد نسبتا موفقی در مسابقات جهانی داشتیم. سعید ملایی در آذربایجان درخشان فوق‌العاده‌ای داشت و توانست با مدال طلا به جودو دنیا اثبات کند که مستحق صدرنشینی رنکینگ جهانی است.

وی تصریح کرد: بریمانلو با کسب برنز جهان یک کار ارزشمند انجام داد. او در مسابقه سوم خود مقابل «ماتیاس» سوئدی، نفر سوم رنکینگ فدراسیون جهانی به برتری دست یافت و در مرحله نیمه‌نهایی نیز «لاشا» دارنده مدال طلا و برنز المپیک را در ثانیه‌های ابتدایی ضربه فنی کرد. جواد محجوب نیز بدشانسی روبرو شد و از ناحیه زانو آسیب دید. قطعا در صورتی که محجوب مصدوم نشده بود می‌توانست بهترین بودن خود را اثبات کند.

سرمربی تیم ملی جودو تاکید کرد: جودو ایران در مسابقات جهانی آذربایجان نشان داد که چیزی از جودو دنیا کم ندارد. شعار تیم ما این است که موفقیت اتفاقی نیست و در موفقیت اخیر نیز یک گروه پشت تیم بود که نقش پررنگی داشت. محمد درخشان به عنوان رئیس فدراسیون جودو حمایت فوق‌العاده‌ای از این گروه داشت و محمدرضا رودکی، مدیر سازمان تیم‌های ملی شبانه روز برای تیم زحمت کشید و به من کمک کرد.

منصوری گفت: در کادرفنی نیز آندره، کاظمی، مرادی و زکریا زحمت زیادی کشیدند. مهمتر از همه حمید آقا علی‌نژاد، بدنساز ما بود که همه جوره وقت و زمان برای موفقیت بچه‌ها گذاشت. او با یک برنامه فوق‌العاده بعد از بازی‌های آسیایی توانست در فاصله 2 هفته تا مسابقات جهانی آمادگی بچه‌ها را حفظ کند و ما هیچ افتی نداشتیم. این زحمات همراه با لطف خدا باعث موفقیت ما در مسابقات جهانی شد و باعث شد همه دنیا برای موفقیت جودو ایران بلند شوند و دست بزنند.

وی در خصوص مصدومیت جواد محجوب عنوان کرد: با مشورت دکتر عابدی یکتا، پزشک محجوب اجازه دادیم تورم پای او کاهش پیدا کند و قرار است امروز(شنبه) MRI انجام بدهد. پزشکان احتمال پارگی مینیسک او را دادند. امیدواریم پارگی اتفاق نیفتاده باشد و با فیزیوتراپی مشکل حل و به جمع ملی‌پوشان ملحق شود. در صورت پارگی مینیسک نیز 4 ماه از میادین دور خواهد بود.

سرمربی تیم ملی جودو در خصوص برنامه‌های تیم ملی عنوان کرد: قرار است از انتهای هفته بچه‌ها وارد اردو شوند. سه هفته دیگر مسابقات گرند اسلم در ابوظبی برگزار خواهد شد اما ما دیگر دنبال هیچ نتیجه‌ای نیستیم و هیچکسی نیز توقع مدال از ما نداشته باشد. هدف ما از حضور در مسابقات حفظ و ارتقای رنکینگ برای کسب هرچه بهتر سهمیه المپیک هستیم.

منصوری در خصوص وضعیت علیرضا خجسته و تعداد ملی‌پوشان اعزامی به ابوظبی گفت: خجسته با تیم کم بینایان به بازی‌های پارآسیایی اعزام نشد و باید در تمرینات حاضر شود تا در خصوص او تصمیم‌گیری کنیم. احتمالا با 6 یا 7 بازیکن نیز در گرنداسلم ابوظبی حضور خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که با کسب مدال‌های ارزشمند ملایی و بریمانلو در مسابقات جهانی آیا این نفرات انگیزه کافی برای تداوم موفقیت های خود را خواهند داشت، گفت: ما در کنار تیم ملی یک روانشناس بسیار خوب به نام دکتر مستعان را داریم که واقعا تا امروز خیلی خوب زحمت کشیده است و توانسته انگیزه بچه‌ها را حفظ کند. قطعا برای آینده نیز از تجارب و راهنمایی‌های ایشان استفاده خواهیم کرد. همچنین از راهکارهای رئیس فدراسیون استفاده خواهیم کرد. درخشان اعتقاد دارد بچه‌ها نباید با باخت سرخورده و با برد مغرور شوند و این آویزه گوش بازیکنان ما شده است.

به گزارش تسنیم ،سرمربی تیم ملی جودو عنوان کرد: قرار است از این به بعد نیز دیگر بچه ها در تمام مسابقات حضور نداشته باشند و با یک برنامه خاص بهترین‌های ما تنها در مسابقات گرنداسلم شرکت و در برخی مسابقات گرندپری نیز حضور نداشته باشند. مسابقات گرندپری تاشکند که یک ماه دیگر برگزار خواهد شد در برنامه ما قرار دارد و احتمالا ما از نفرات تیم دوم خود در این مسابقات استفاده خواهیم کرد. شاید بچه‌های ما در این مسابقات نتیجه نگیرند اما قصد داریم نفراتی را از دل این تیم به تیم اصلی اضافه کنیم.

منصوری در خصوص کسب مدال المپیک خاطر نشان کرد: تا امروز دو هدف اصلی داشتیم که خدا را شکر بازی‌های آسیایی با موفقیت تیک خورد و بعد از آن نیز دو مدال جهانی آمد، اما مهمترین هدف و آروزی من و بچه‌ها کسب مدال المپیک است تا به آرزوی دیرینه جودو ایران دست پیدا کنیم. مطمئن هستم این اتفاق نیز با پشتکار بچه‌ها و برنامه‌ریزی خوب به آن دست پیدا خواهیم کرد. فقط این مهم بستگی به حفظ تیم مدیریتی و محمد درخشان دارد تا این اتفاق رقم بخورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید