اتوبوسران مشهدی جان کودک ۳ ساله را نجات داد

    کد خبر :38602

کودکی حدوداً سه ساله‌ای که پایش زیر چرخ اتوبوس گیر کرده بود و هر لحظه ممکن بود جانش را از دست بدهد، با اقدام به موقعِ یک اتوبوسران، نجات یافت.

به گزارش بازتاب، روزنامه «خراسان» نوشته است: «صدای فریادی در کنار اتوبوس باعث شد که به سمت صدا برگردم. در این لحظه دیدم که کودکی زیر چرخ اتوبوسی که در حال حرکت بود، گیر کرده است و مادرش نمی‌تواند او را خارج کند. به سرعت به سمت او دویدم و…» این جمله‌ها صحبت‌های «حسن اخوان پارسا» اتوبوسران مهربانی است که با هیجان ماجرای نجات جان کودکی ۳-۲ ساله را تعریف می‌کند.

او که ۱۸ سال سابقه خدمت در سازمان اتوبوسرانی مشهد دارد، در این باره می‌گوید: ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه در رکاب یکی از اتوبوس‌های خط ۲۳ در حال صحبت با یکی از همکارانم بودم که صدای فریاد و جیغ زنی را شنیدم. به طرف صدا که برگشتم دیدم زنی کنار لاستیک اتوبوس کناری نشسته و فریاد می‌زند درحالی که کودکی ۳-۲ ساله زیر چرخ اتوبوس نشسته و پایش زیر لاستیک گیر کرده و مادرش نمی‌تواند او را بیرون بیاورد.

او می‌افزاید: در همین حال مشاهده کردم اتوبوسرانِ این اتوبوس، سوار اتوبوس شده و در حال حرکت است و به دلیل این‌که دید کافی نداشت و کودک را در زیر چرخ عقب نمی‌دید، به گمان این‌که فریادهای زن برای سوار شدن به اتوبوس در حال حرکت است به این صدا توجه نداشته و از زن می‌خواست که از اتوبوس فاصله بگیرد.

این اتوبوسران اضافه می‌کند: با دیدن این صحنه با فریاد این‌که “اتوبوس را نگهدار” به سرعت به طرف چرخ اتوبوس درحال حرکت دویدم و کودک را درحالی که از حال رفته و ترسیده بود از زیر چرخ اتوبوس بیرون آوردم و به اتاق انتظامات بردم و با آب به سروصورتش زدم تا حالش جا آمد.

حسن می‌گوید: بعد از این ماجرا متوجه شدم که مادر کودک دارای معلولیت جسمی است و به همین دلیل نتوانسته بود کودکش را کنترل کند و از زیر چرخ اتوبوس بیرون بکشد. خدا را شکر می‌کنم که این صحنه را دیدم و توانستم جان این کودک را نجات دهم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید