عضو اتاق ایران: کابینه دولت دوازدهم به نسل دوم مدیران نیاز دارد

    کد خبر :38592

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می گوید: دولت دوازدهم به کابینه ای جوان از نسل دوم مدیریت کشور، برخورداری از نگاه تعاملی با همسایگان و سایر کشورهای مهم و ترمیم شکاف های جنسیتی و مذهبی نیازمند است.
عضو اتاق ایران: کابینه دولت دوازدهم به نسل دوم مدیران نیاز دارد
«پدرام سلطانی» امروز(یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برای همه اعضای کابینه دولت یازدهم ضمن تایید سلامت، دلسوزی، جدیت در کار و تلاش آنان در چارچوب ظرفیت و توانشان احترام قائل هستم، اما به گفته انیشتین «نمی توان با آن تفکری که مشکل را به وجود آورده است، مشکل را حل کرد».
به گفته این فعال بخش خصوصی، زمان آن فرارسیده است که تفکر در کابینه دولت عوض شود.
وی اضافه کرد: مدیران ارشد و قابلی داریم که به مدت چند دهه در راس کار بوده و هستند، آنان کارنامه مثبت و دستاوردهای قابل قبولی از خود ارائه کردند، اما اقدام های نامطلوبی نیز داشتند؛ همه این نکات مثبت و منفی حاصل تفکرات، چارچوب فکری و تجربیات آنان است.
سلطانی تصریح کرد: امروز وقت آن رسیده است نسل دوم مدیریت کشور به سمت های ارشد برسند تا بتوانند مشکلات ناشی از سوء مدیریت را ترمیم کنند.
وی ادامه داد: انتظار می رود کابینه دولت دوازدهم، دارای ترکیب جدید ، افراد تحصیلکرده با تحصیلات به روزتر، توانمند، مسلط و آگاه به حوزه های خود از نظر علمی، فنی و تجربی باشد؛ هرچند تجربه مدیریتی در این نسل به ندرت به 30 سال خواهد رسید، اما تجربه 15 تا 20 ساله قابل قبول خواهد بود.
به گفته این فعال بخش خصوصی ، مجموعه این افراد باید نگاهشان کار کردن با جهان باشد، زیرا در جهان کنونی نمی توان با حرکت در یک فضای انتزاعی و قرنطینه ای به نتایج مورد نظر دست یافت.
سلطانی تصریح کرد: امروز سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور با سایر کشورها گره خورده است؛ بر این اساس باید با یک نگاه تعاملی، در وهله نخست به تقویت ارتباطات با همسایگان و سپس سایر کشورهای مهم و اثرگذار بپردازیم.
این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: باید توجه داشت در کابینه جدید شکاف جنسیتی که امروز به صورت مزمن وجود دارد ترمیم شده و از وزیران زن بیشتر استفاده شود.
سلطانی تاکید کرد، استفاده از نخبگان اقلیت های مذهبی، دینی و اهل تسنن، به افزایش سرمایه اجتماعی در کابینه می انجامد که به مثابه انرژی مثبتی برای حرکت رو به جلو دولت است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
میان چهار نامزد رقیب در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای یعنی 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
روحانی در نشست خبری پس از پیروزی در انتخابات گفت: در دولت بعدی به دنبال این هستم که میانگین سن مدیران ما کاهش پیدا کند و در واقع از سن مدیریت پنج سال کاسته شود. ما می‌خواهیم با حضور همه ملت و جوانان ما در سراسر کشور دولت کارآمدتر شود و برای این مهم می‌کوشیم که دولت دوازدهم کمی جوان‌تر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید