رشد هفتگی قیمت نفت پیش از اجرای تحریم‌های ایران

    کد خبر :385816

روز جمعه قیمت‌های نفت که این هفته به بالاترین رکورد ۴ ساله خود رسیده بودند، تثبیت شدند. برنت و نفت آمریکا پیش از اجرای تحریم‌های آمریکا بر علیه صادرات نفت ایران، به رشد هفتگی ادامه دادند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز جمعه قیمت‌های نفت که این هفته به بالاترین رکورد ۴ ساله خود رسیده بودند، تثبیت شدند و هم برنت و هم نفت آمریکا، پیش از اجرای تحریم‌های آمریکا بر علیه صادرات نفت ایران، به رشد هفتگی دست یافتند.

در پایان معاملات روز جمعه در آمریکا، (بامداد شنبه به وقت تهران)، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱ سنت بالا رفت و در ۷۴.۳۴ بسته شد.

بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت خام، برنت دریای شمال، ۴۲ سنت افت کرد و به ۸۴.۱۶ دلار برای هر بشکه رسید. روز چهارشنبه قیمت نفت برنت به بالاترین سطح ۴ ساله خود رسید و رکورد ۸۶.۷۴ دلار را ثبت کرد.

این هفته قیمت نفت آمریکا ۱.۳ درصد رشد کرد و قیمت نفت برنت هم ۱.۴ درصد افزایش یافت.

رییس اتحادیه نفتی لیپو، اندرو لیپو، می‌گوید: قیمت‌های نفت پس از هجوم به فروش روز گذشته (برای بدست آوردن سود از بالا رفتن قیمت‌ها)، روز جمعه مکث کردند.

افزایش قیمت‌های نفت طی هفته گذشته پس از آن محدود شد که رویترز خبر داد عربستان سعودی و روسیه در توافق مخفی برای افزایش تولید خود برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بخشی از افت صادرات ایران به واسطه تحریم‌ها را جبران کنند.

از اواسط آگوست تا کنون، قیمت‌های نفت ۱۵ الی ۲۰ درصد جهش کرده‌اند و به بالاترین سطح خود از اواخر ۲۰۱۴ تا کنون رسیده‌اند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، دیشب در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: عربستان سعودی به عهدی که به ترامپ در مورد جبران کاهش صادرات نفت ایران در بازارها، داده است، پایبند است. در صورتی که تولید روزانه عربستان در حال حاضر در سطح ۱۰.۷ میلیون بشکه است، او گفت: عربستان در صورت نیاز بازار ۱.۳ میلیون بشکه در روز به تولید خود اضافه می‌کند.

البته تحلیل گران معتقدند عربستان توان چنین افزایش تولیدی را ندارد و صرفا در جهت کاستن از فشارهای دونالد ترامپ، چنین وعده هایی را مطرح می کند.

اما دو منبع آگاه خبر دادند که سومین واردکننده بزرگ نفت جهان، هند، در ماه نوامبر ۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد خواهد کرد. این نشان می‌دهد این کشور علی‌رغم تحریم‌ها به خرید نفت ایران ادامه خواهد داد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز گزارش داد در هفته منتهی به ۵ اکتبر، حفاران آمریکایی ۲ حلقه از چاه‌های فعال نفت خود را تعطیل کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید